صفحه اصلی / حذف / روسیه: ۱۶ پهپاد مهاجم به پایگاه الحمیمیم سوریه سرنگون شدند

روسیه: ۱۶ پهپاد مهاجم به پایگاه الحمیمیم سوریه سرنگون شدند

به گزارش شبکه تلویزیونی ‘روسیا الیوم'، در بیانیه مطبوعاتی که ژنرال «الکسی تسیگانکوف» رئیس مرکز روسی آشتی گروه های متخاصم در سوریه منتشر کرد، آمده است: این پهپادها از مناطق تحت کنترل گروه های مسلح غیر قانونی در منطقه کاهش تنش در استان ادلب به سوی پایگاه هوایی حمیمیم پرواز کرده بودند که سرنگون شده اند.
در ادامه این بیانیه آمده است: پدافند هوایی مستقر در پایگاه حمیمیم شامگاه ۱۳ آگوست ( ۲۲ مرداد) نیز پنج پهپاد مهاجم را که در صدد حمله به این پایگاه هوایی بودند، سرنگون کرد.
تسیگانکوف از سرکرده گروه های مسلح غیر قانونی خواست که دست از تحریکات مسلحانه بر دارند و به سازو کار مسالمت آمیر روی آورند.
پایگاه هوایی حمیمیم در نزدیکی شهرکی به همین نام در چهار کیلومتری شهر ‘جبله' و ۱۹ کیلومتری جنوب شرق شهر لاذقیه در کنار دریای مدیترانه قرار دارد.
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در اکتبر سال ۲۰۱۶ میلادی توافقنامه ای با دولت سوریه درباره حضور نیروهای روسی در پایگاه نظامی حمیمیم به مدت ۵۰ سال با امکان تمدید آن به مدت ۲۵ سال دیگر، امضا کرد.
روسیه در این پایگاه، جنگنده هایی از نوع ‘سوخو ۲۴ ‘، ‘سوخو ۳۴ ‘ و دو جنگنده ‘سوخو ۲۵ ‘ و هواپیماهای گشت هوایی برای حمایت از جنگنده های ‘سوخو۳۰ ‘ و ‘سوخو ۳۵ اس' و همچنین هواپیماهای باری از نوع ‘آنتونوف ۱۲۴ ‘ و ‘ایلیوشین ۷۶ ‘ که نیاز به باندهای فرود به طول دستکم ۲٫۸ کیلومتر دارند، مستقر کرده است.
در این پایگاه تعدادی بالگرد جنگی مخصوص عملیات پشتیبانی نیز مستقر است و براساس آمارهای روسیه، از پایگاه حمیمیم به طور میانگین روزانه بین ۷۰ تا ۱۰۰ عملیات هوایی توسط هواپیماهای روسی انجام می شود.
شبس**۹۳۶۳*۱۶۱۳*

همچنین مطالعه کنید:

محمدعلی بهمنی پس از بهبود به دفتر موسیقی بازمی‌گردد؟

محمدعلی بهمنی ـ شاعر و رییس سابق شورای شعر و ترانه دفتر موسیقی وزارت ارشاد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.