سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجرای «بنگاه تئاترال» در سنگلج خواست علی نصیریان بود

اجرای «بنگاه تئاترال» در سنگلج خواست علی نصیریان بود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، این بازیگر و کارگردان تئاتر با بیان اینکه به نمایشنامه ها و اجراهای ایرانی علاقه بسیاری دارم، تصریح کرد: تا جاییکه توانسته ام از نمایشنامه های ایرانی برای اجرا استفاده کرده ام.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل داشتن دغدغه فرهنگ ایرانی نمایشنامه های بومی را انتخاب می کنم، خاطر نشان کرد: باید تکنیک ها را از کشورهای خارجی یاد بگیریم اما این باعث نمی شود هویت و شناسنامه خود را فراموش کنیم.
کارگردان نمایش «تانگوی تخم مرغ داغ» با بیان اینکه آثار ایرانی باید سرلوحه فعالیت های نمایشی قرار گیرد، افزود: فرهنگ ایران سرشار از منابع غنی ادبی است که می توان با استفاده از آنها آثار بی نظیری را خلق کرد.
به گفته وی، سبک های نمایشی مانند تعزیه، نمایش سیاه بازی و روحوضی و عروسک گردانی قابلیت گسترش بسیاری دارد.
مرزبان همچنین با بیان اینکه نمایش «بنگاه تئاترال» به نویسندگی علی نصیریان ۴۳ سال پیش در تالار سنگلج به صحنه رفته، گفت: خواست علی نصیریان اجرای دوباره این نمایش در تالار سنگلج بود که آن را اجرا خواهم کرد.
وی با بیان اینکه دلیل دیگر انتخاب تالار سنگلج صحنه مناسب آن برای اجرای نمایشی سنتی بود، خاطر نشان کرد: این نمایش پیش از انقلاب به صحنه رفته و با اندکی تغییر از پنجم تیر ماه دوباره اجرا خواهد شد.
نمایش «بنگاه تئاترال» روایت پهلوانی جوانی است که با جادو و وردی که برای وی خوانده شده، خاری در سینه دارد و پهلوان دیگر داستان سعی دارد تا خار را از سینه پهلوان جوان بیرون بکشد اما تلاش‌هایی بی ثمر می ماند.
این نماش به نویسندگی علی نصیریان و کارگردانی هادی مرزبان از پنجم تیر ماه ساعت ۲۰ در تماشاخانه سنگلج با بازی ایرج راد، سعید امیر سلیمانی، فرزانه کابلی، امین زندگانی، میرطاهر مظلومی، محمود بصیری، داود فتحعلی بیگی، علی فتحعلی، سامان تیرانداز، آیه قبادیان، مجید غفاری، فائقه شلال وند، باقر مرادی، حاتم میرزایی، فواد منیرزاده، محمد کمانی، پریسا ذوالفقاری، شاهین علیپور، نوشین نامی، سجاد احمدنیا، ثمینه حسینی، الهه نورمحمدیان، مسعود مرادیان، علی یارلو، کامران طاهری، سید شهاب حسینی، محمدامین پازوکی، کیمیا نوری، فائزه راد، سایه شیرزاد، الهه اخوان، محمد محمدی‌نیا، پرستو فوقی، رویا علیزاده، شقایق جلینی، غزاله آبی، نگار مقدسی و نوشین اسدزاده به صحنه می رود.
این نمایش اولین بار ۴۳ سال پیش به کارگردانی علی نصیریان و با نقش آفرینی عزت اله انتظامی، مهین شهابی، پرویز کاردان، علی نصیریان، اسماعیل داورفر، محمد مطیع، داریوش مودبیان، ذبیح اله طاهری، ایرج راد، سروش خلیلی و داوود آریا در تماشاخانه سنگلج به صحنه رفته است. 
علاقه مندان برای تهیه بلیت این نمایش می توانند به سایت www.tiwall.com مراجعه کنند. 
هادی مرزبان پیشتر نمایش های «هاملت با سالاد فصل»، «دزدآب»، «خانمچه و مهتابی»، «پایین، گذر سقاخانه»، «تانگوی تخم مرغ داغ»، «ملودی شهر بارانی» و «آمیز قلمدون» را به صحنه برده است. 

همچنین مطالعه کنید:

انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.