سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / زیرساخت های لازم را برای ایجاد فرصت های شغلی در نقده فراهم کنید

زیرساخت های لازم را برای ایجاد فرصت های شغلی در نقده فراهم کنید

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، محمد ایوبی چیانه در گفت وگو  افزود: از جمله دلایل ضعف سرمایه گذاری در استان آذربایجان غربی، نبود زیر ساخت های لازم برای توسعه و ایجاد فرصت های اشتغال است.
وی گفت: اقتصاد استان آذربایجان غربی متکی به کشاورزی است و ۳۰ درصد اشتغال و ۱۹.۶ درصد تولیدات استان از محل منابع کشاورزی تامین می شود ضمن اینکه بیشترین صادرات استان مربوط به محصولات کشاورزی است.
ایوبی افزود: اگر میزان سطح زیر کشت اراضی کشاورزی کاهش یابد ، باید مشاغل جایگزین و منابع درآمد جدید و شغل های جدید در استان تعریف شود تا اشتغال از بین نرود.
وی تاکید کرد: اولویت نخست کشور در حال حاضر فراهم کردن تسهیلات لازم برای سرمایه گذاران به منظور ایجاد اشتغال است و باید زمینه ای فراهم شود تا هر چه بیشتر سرمایه گذاری جذب شود.
ایوبی تصریح کرد: توانمندی های شهر نقده که بر اساس پتانسیل های استان در حوزه صادرات به ویژه به بازارهای ترکیه و عراق ضرورت جدی و مورد تاکید است ، ظرفیت‌هایی است که می تواند
ضمن ایجاد ارزش افزوده بالاتر، در افزایش تولید و اشتغال هم موثر باشد.
ایوبی با تاکید بر اینکه تمرکز اشتغال در این منطقه بر اساس کشاورزی و دامپروری است، ادامه داد: با ارایه تسهیلات می توان ازصنایع خانگی و صنایع تبدیلی در برخی اقلام کشاورزی بیشترین بهره برداری را داشت.
وی گفت: مدیران اجرایی با توجه به اینکه منابع بانکی در حقیقت منابع خود مردم به شمار می آید و باید در خدمت ایجاد فعالیت های اشتغال زایی مصرف شود، بیش از پیش امانت داری لازم را داشته باشند.
ایوبی افزود:  همچنین لزوم حمایت از مشاغل روستایی در استان نیز باید در اولویت های اقتصادی مسئولان قرار گیرد تا از این طریق از مهاجرت جوانان جلوگیری شود.
رئیس اتاق اصناف نقده تصریح کرد: دلیل دیگر افزایش نرخ بیکاری را می‌توان در نبود رونق اقتصادی دانست چراکه تولید کنندگان رغبت به تولید نشان نمی‌دهند و این امر ضرورت توجه جدی مسئولان ذیربط را می طلبد.
وی گفت: با گازرسانی به روستا‌ها، می‌توان کارگاه‌های تولیدی در روستا‌ها را راه اندازی و برای جوانان روستایی شغل ایجاد کرد و در حقیقت تامین انرژی در روستا به منزله فراهم سازی بسترهای توسعه اشتغال جوانان روستایی است.
ایوبی با اشاره به اینکه این شهر در همجواری کشورهای عراق و ترکیه است، افزود: این شهر می تواند با ایجاد شرایط مساعد گردشگران زیادی را به خود جذب  کند و با تشکیل مناطق آزاد تجاری در توسعه اشتغال نقش بسزایی داشته باشد.
به گفته وی در نقده حدود ۵ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب فعالیت دارند.

همچنین مطالعه کنید:

انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.