احمد محیط طباطبایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: تبلیغات برای جذب گردشگر مثل هر کار دیگر تخصص می خواهد.
وی افزود: در زمان تماشای تبلیغات باستانشناسی یا گردشگری در صدا و سیما و شبکه های تلویزیونی مطرح دنیا تفاوت محسوسی به چشم می خورد و کار تبلیغی ما اینجا در تمام شئون هیچ جذابیتی ندارد.
این کارشناس فرهنگی ادامه داد: مدل تبلیغات ما برای گردشگری نباید شبیه مدل تبلیغات سس مایونز باشد.
وی گفت: ما در معرفی تولید داخلی دچار ضعف هستیم و حتی در معرفی نقاط به هموطنان خودمان هم عاجزیم، هرچند تغییرات مثبتی هم در این زمینه داشته ایم که از آن جمله تدوین مباحث گردشگری و میراثی در کتابهای درسی است.
محیط طباطبایی یادآور شد: از آنجا که نوع گردشگری ما گردشگری تفریحی نیست باید تبلیغات ما نیز برای گردشگری فرهنگی- تاریخی باشد.
رئیس ایکوم ایران، تعیین یک استراتژی برای توسعه گردشگری در شرایط کنونی را یک ضرورت اجتناب ناپذیر عنوان کرد.
فراهنگ**۳۰۷۹**۱۰۵۵
رئیس ایکوم ایران :
شگفتی گردشگران خارجی از دیدن ایران نشانگر ضعف تبلیغاتی ماست
رئیس ایکوم (کمیته ملی موزه های) ایران می گوید: شگفتی گردشگران خارجی از دیدن ایران، نشانگر ضعف تبلیغاتی ما در معرفی و شناساندن ایران پیش از سفر آنهاست و اینکه ما در معرفی کشورمان به دنیای خارج، بد عمل کرده ایم.