صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / انتقاد دفتر سعد حریری از تلاش‌ها برای بد جلوه دادن روابط لبنان و عربستان
انتقاد دفتر سعد حریری از تلاش‌ها برای بد جلوه دادن روابط لبنان و عربستان

با تکذیب گزارش روزنامه الجمهوریة؛

انتقاد دفتر سعد حریری از تلاش‌ها برای بد جلوه دادن روابط لبنان و عربستان

دفتر رسانه‌ای نخست وزیر لبنان قاطعانه این مسئله را تکذیب کرد که گزارش منتشر شده در یکی از روزنامه‌ها مبنی بر درخواست نخست وزیر لبنان از رئیس جمهوری فرانسه برای میانجی‌گری در نزد ولیعهد عربستان جهت تسهیل در تشکیل دولت و نصیحت‌های فرانسه به وی مبنی بر منتظر نماندن برای چراغ سبز آمریکا و داشتن ابتکار عمل برای تماس با طرف روس جهت تشکیل دولت لبنان صحت داشته باشد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از الیوم السابع، دفتر سعد حریری، نخست وزیر لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اخبار دروغ بوده و صحت ندارد. عربستان سعودی در امور داخلی لبنان دخالت نکرده و نمی‌کند.

دفتر سعد حریری اعلام کرد که رابطه نخست وزیر این کشور با رهبری سعودی به صورت کلی و بالاخص با محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور یک رابطه برادری عالی و مستقیم بوده و به میانجیگری هیچ کسی نیاز ندارد.

دفتر نخست وزیر لبنان اعلام کرد که چنین اخباری با هدف بد جلوه دادن رخدادها و انداختن مسئولیت تاخیر در تشکیل دولت به عهده کشورهای خارجی و بالاخص عربستان سعودی است.

در بیانیه دفتر نخست وزیر لبنان آمده است: همگان می‌دانند که عربستان سعودی در امور لبنان دخالت نمی‌کند و عربستان بسیار خواهان این است که دولت هرچه سریعتر تشکیل شود و ریاض می‌خواهد در حمایت از لبنان و دولت و اقتصاد این کشور نقش داشته باشد. این موضع عربستان در کنفرانس سیدر کاملا مشخص بود.

در این بیانیه آمده که سفر اخیر سعد حریری به پاریس یک سفر خانوادگی بوده و در جریان آن هیچ تماس و دیدارهایی با هیچ یک از مسئولان در خارج از کشور صورت گرفت.

دفتر حریری اعلام کرد: تلاش‌های مداوم نخست وزیر لبنان برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها و کاهش دادن اختلافات میان طرف‌های لبنانی با هدف تشکیل دولت ملی است که از لحاظ سیاسی توازن داشته باشد و در آن تمامی طرف‌ها به دور از هرگونه مداخله‌ خارجی مشارکت داشته باشند و این دولت بتواند به مسئولیت‌های خود که تمامی لبنانی‌ها منتظر آن هستند، عمل کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کشورهای بریکس به دنبال سامانه پرداخت بین بانکی واحد

به گزارش کسب و کار نیوز ، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه، اعلام کرد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.