به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا به نقل از «بیزنس اینسایدر»، بر اساس جدیدترین آمار و ارقام منتشر شده، سهم صنعت گردشگری آمریکا از گردشگری بینالمللی در ماه مارس ۲۰۱۷ با کاهش ۱۶ درصدی نسبت به مارس سال گذشته همراه بوده است.
این روند نزولی از ماه اکتبر ۲۰۱۶، یک ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آغاز شده بود و از اکتبر سال گذشته تا مارس ۲۰۱۷، میزان ترافیک ورود گردشگران خارجی به آمریکا به طور متوسط با ۱۱ درصد کاهش در قیاس با مدت مشابه سال گذشته آن مواجه بوده است، این در حالی است که گردشگری در سایر نقاط جهان در این بازه زمانی ۶ درصد رشد داشته است.
کمپانی «فورسکوئر» که بیشتر برای اپلیکشن موبایل خود که نشان دهنده میزان مراجعه افراد به رستوارانها، هتلها و دیگر اماکن و ارائه آمارهای تحلیلی است شناخته میشود، افول صنعت گردشگری آمریکا را مرتبط با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید این کشور میداند که با سیاستهای خود موجب شده بسیاری نسبت به سفر به آمریکا احتیاط کنند. هزاران نفر از گردشگران کشورهای خاورمیانه و آمریکای جنوبی و مرکزی که مورد سیاستهای مهاجرتی سرسختانه «ترامپ» قرار گرفتهاند، بیشتر از سفر به آمریکا اجتناب میکنند.
در این میان، طرفداران «ترامپ» ممکن است استدلال کنند سیاستهای او مبنی بر کاهش گردشگران از برخی کشورها هزینه اقتصادی دارد که در قیاس با رفع نگرانیهای امنیتی به صرفه است، اما از سوی دیگر منتقدین تاثیر این سیاستها را زیر سوال میبرند.
بر اساس آمار جدید کاهش نزخ ورود گردشگران خارجی به آمریکا به کاهش ۱ تا ۲ درصدی خرید از فروشگاهها، رستورانها وجاذبههای توریستی منجر میشود. همچنین هتلها که در حال ۱۵ درصد توسط گردشگران خارجی اشفال شدهاند حتی بیشتر از این تحت تاثیر منفی قرار میگیرند.
در سال ۲۰۱۷ تاکنون بیش از ۳۴۰۰ مغازه خردهفروش در آمریکا کسب و کار خود را تعطیل کردهاند و پیشبینی میشود این رقم تا پایان سال جاری به ۸۶۰۰ واحد تجاری کوچک برسد.
همچنین میزبان جستجو برای سفر به ایالات متحده آمریکا در نیمه اول امسال ۶ درصد نزول داشته است.