صفحه اصلی / استان ها / همدان / راه آهن و آزادراه دو پروژه مهم برای اسدآباد خواهند بود
راه آهن و آزادراه دو پروژه مهم برای اسدآباد خواهند بود

وزیر راه در اسدآباد:

راه آهن و آزادراه دو پروژه مهم برای اسدآباد خواهند بود

وزیر راه و شهر سازی گفت: تحقق و به ثمر رسیدن راه آهن و آزاد راه در اسدآباد 2 پروژه مهم منطقه خواهد بود.

سفر وزیر راه و شهرسازی به همدان

به گزارش کسب و کار نیوز، آخوندی در بازدید خود از موقعیت مسیر اتصال راه آهن همدان _سنندج به ملایر _کرمانشاه از مسیر اسدآباد ،تویسرکان ،کنگاور اظهار کرد:در رابطه با راه آهن اسدآباد فاز دوم مطالعاتی آن انجام شده و با انجام شدن نقشه کار باید برآورد کار را دریابیم تا بتوانیم در بودجه ۹۸ کار جدیدی برای آن انجام دهیم .

وی با بیان اینکه کار پروژه آزاد راه اسدآباد آسان تر و شدنی تر خواهد بود،افزود: مذاکرات بر روی این طرح انجام گرفته و تلاش می کنیم موافقت کارمطالعاتی طرح را نیز از هیات وزیران بگیریم .

آخوندی تصریح کرد: تلاش خواهیم کردبا کمک و پیگیری مجلس و راه و شهرسازی آرزوی مردم منطقه در راستای این دو پروژه مهم منطقه  محقق و به ثمر برسد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امروز وزیر راه و شهرسازی از اتصال راه آهن اسدآباد به مسیر راه آهن همدان _سنندج بازدید می کند که این مسیر به کنگاور اتصال و به راه آهن کرمانشاه می پیوندد و مسافران مسیر تهران ،همدان از مسیر اسدآباد به سمت کرمانشاه می روند که این مسیر نزدیک وسرعتی تر خواهد بود.

دکتر اکبررنجبرزاده  با بیان اینکه موقعیت خوبی برای اسدآباد ،کنگاور ،تویسرکان و صحنه ایجاد شده که از راه آهن بهره مند شوند،خاطر نشان کرد:در راستای این راه آهن ابتدا به ساکن در سال ۹۵ از معاون اول رییس جمهور دکتر نوبخت به اسدآباد دعوت و در شورای برنامه ریزی شهرستان این موضوع  کلید خورد.

وی گفت:با پیگیری لازم موافقت وزیر راه و شهرسازی اخذ و مطالعات اولیه طرح انجام شد و پس از آن مطالعات اولیه به سازمان برنامه و بودجه برای تصویب در کمیسیون ماده ۲۳ احکام دائمی  ارسال و مورد تایید و موافقت قرار گرفت و مسکوت باقی ماند تا در سال های آینده در صورت توانمندی این پروژه را در لایحه بودجه قرار دهند.

نماینده مردم اسدآباد در خانه ملت با بیان اینکه از راه میان بر دیگری ردیف بودجه برای این طرح را پیگیری کردیم ،اظهار کرد: با موافقت نامه سازمان برنامه و بودجه که قبل از آن اخذ کرده بودیم برنامه بودجه طرح رادر مجلس مطرح کردیم که این طرح فورا دارای  ردیف بودجه شد و با اعتباری افزون بر ۱۴ میلیارد تومان در ماده واحده قانون بودجه مجلس قرار گرفت.

وی تصریح کرد:در حال حاضر این پروژه دارای ۱۴ میلیارد تومان اعتبار در ردیف بودجه مجلس در مرحله اول بوده و در انتظار هستیم هر چه سریعتر مراحل مطالعات تکمیلی طرح به پایان رسیده و مراحل اجرایی طرح تا پایان سال با کلنگ زنی طرح آغاز شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:پروژه احداث راه آهن مسیر همدان ،سنندج از اتصال به اسدآباد ،کنگاور ،کرمانشاه در روند توسعه این مناطق از نقش مفید و موثری برخوردار خواهد بود.

رنجبرزاده در ادامه تصریح کرد: با تلاش و پیگیری ها در قانون بودجه سال ۹۷ آزاد راه همدان _اسدآباد_کنگاور _ کرمانشاه با اعتبار ۵٫۵ میلیارد تومان دارای ردیف بودجه شدند که امیدواریم این پروژه ها به نتیجه رسیده و عملیاتی شوند.

فرماندار اسدآباد هم با بیان اینکه اختصاص ردیف بودجه برای راه‌آهن در اسدآباد یک کار زیربنایی اساسی بوده و در جذب سرمایه‌گذاران به منطقه تأثیر بسزایی خواهد داشت، افزود: اتصال اسدآباد به شبکه ریلی کشور و نیز آزاد راه برای این شهرستان از ضروریات بوده و می تواند روند توسعه منطقه را شتاب و سرعت چشمگیری دهد.

کریم حمیدوند با اشاره به اختصاص ۱۴ میلیارد تومان ردیف بودجه در مرحله اول  برای راه آهن اسدآباد گفت:این میزان ردیف بودجه در مرحله اول ۱۷ میلیارد تومان بوده که باکاهش ۲۰ درصدی به ۱۴ میلیارد تومان تقلیل یافت. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.