صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / بازنگری کارت‌های بازرگانی تا ماه آتی پایان می یابد
بازنگری کارت‌های بازرگانی تا ماه آتی پایان می یابد

بازنگری کارت‌های بازرگانی تا ماه آتی پایان می یابد

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت به زیرمجموعه خود دستور داد حداکثر در یک ماه کارت‌های بازرگانی فعال و غیرفعال به ترتیب زمان صدور بازنگری شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، هیات وزیران در جلسه سیزدهم تیرماه مقررات مربوط به کارت­ های بازرگانی را اصلاح کرد.
به موجب این تصمیم، سقف ارزشی واردات برای اشخاص حقیقی و حقوقی دریافت کننده کارت بازرگانی، برای سال اول ۵۰۰ هزار دلار و برای سال دوم ۲ میلیون دلار تعیین شد.
واحدهای تولیدی دارای مجوز صنعتی از مراجع ذیربط و اشخاص حقوقی بازرگانی معتبر فقط برای تامین نیازهای تولیدی خود، از شمول این بند مستثنا شدند.
همچنین دارندگان کارت بازرگانی برای سال سوم و پس از آن در صورت مثبت بودن ارزیابی عملکرد آنها بدون رعایت محدودیت سقف ارزش، به واردات مجازند.
دولت همچنین گذراندن دوره آموزشی تخصصی آشنایی با تجارت فرامرزی در اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و تعاون ایران را برای دریافت کارت بازرگانی الزامی کرد.
دارندگان کارت بازرگانی حق واگذاری آن به غیر برای واردات را ندارند و در صورت احراز واگذاری کارت بازرگانی یا انجام رفتارهای سوءتجاری از سوی دارندگان کارت، اتاق های بازرگانی و صنایع و معادن ایران و تعاون و کشاورزی ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت می توانند نسبت به تعلیق یا ابطال کارت اقدام کنند.
همچنین دارندگان این کارت و استفاده کننده از آن درباره رد و تسویه دیون دولتی و مالیات مقرر شده مسوولند.
بیست و یکم تیرماه وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز از بازنگری در کارت های بازرگانی صادر شده خبر داد.
«محمد شریعتمداری» دستور داد «صدور و تمدید کارت‌های بازرگانی در شهرستان ها با تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت است و صدور یک کارت بدون دقت کافی از هیچ رییس سازمان استانی پذیرفته نیست».
در همین پیوند، معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت عصر دوشنبه این دستور را به رییسان سازمان های استانی ابلاغ کرد.
به گزارش تارنمای وزارت صنعت، معدن و تجارت، «یونس الستی» تاکید کرد باید «همه پرونده های مربوط به کارت های بازرگانی فعال و غیرفعال به ترتیب زمان صدور، در مدت زمان حداکثر یک ماه بازنگری شود و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت، نسبت به تعلیق یا ابطال کارت مربوطه اقدام و گزارش نتایج حاصل را در پایان هر هفته به دفتر هماهنگی اموراستان های این معاونت ارسال شود.
به گزارش کسب و کار نیوز، قرار است در صدور کارت های بازرگانی و تمدید آنها، ضوابط و مقررات جدیدی از سوی اتاق های بازرگانی سراسر کشور به کار گرفته می شود.
ساماندهی کارت های بازرگانی گامی در مسیر ایجاد شفافیت اقتصادی و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

اقتصام*۳۰۶۵*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

سود بازرگانی ۳۷۲ قلم کالا تغییر کرد

به گزارش کسب و کار نیوز ، تصویب‌نامه هیات وزیران درخصوص اصلاح تصویبنامه موضوع تعیین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.