سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اولویت کاری پژوهشکده محیط زیست باید پژوهش‌های کاربردی باشد

اولویت کاری پژوهشکده محیط زیست باید پژوهش‌های کاربردی باشد

و توسعه پایدار بازید کرد و از نزدیک در جریان روند کاری آن قرار گرفت.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام)، معصومه ابتکار در این بازدید با ابراز خوشحالی از راه اندازی پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار برغم مخالفت هایی که وجود داشت، گفت: این پژوهشکده اهمیت راهبردی برای سازمان حفاظت محیط زیست دارد و می بایست از همه ظرفیت ها برای توانمند سازی این سازمان استفاده کند.
وی با تاکید بر اینکه اولویت کاری پژوهشکده محیط زیست پژوهش های کاربردی است، اظهار داشت: این پژوهشکده می بایست بازوی پژوهشی برای سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه سیاست ها و رویکرد ها در بخش کلان باشد.
ابتکار با بیان اینکه امروز توسعه رشته محیط زیست یکی از افتخارات آموزش عالی است و پایان نامه های و طرح های پژوهشی زیادی در زمینه محیط زیست در حال انجام است، گفت: انجام پژوهش هایی که با نگاه کلان و مورد نیاز سازمان حفاظت محیط زیست ضرورت دارد.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه به تغییر رویکرد ارزیابی زیست محیطی در سه سال اخیر که به روش موثر بین محیط زیست و توسعه تبدیل شدن است؛ اشاره کرد و گفت: پژوهشکده محیط زیست می بایست در زمینه ساز و کارها و دستورالعمل هایی که مدیران اجرایی محیط زیست بتوانند در موضوعات مختلف از جمله اقتصاد سبز، مشاغل سبز، صندوق ملی محیط زیست و خیلی دیگر از موضوعات راهبردی که برای سازمان حفاظت محیط زیست مهم است؛ همکاری داشته باشد.
وی با بیان اینکه پژوهشکده محیط زیست باید به توانمند سازی سازمان حفاظت محیط زیست کمک کند، افزود: در چند سال اخیر رویکرد مشارکت مردم در مدیریت مناطق مورد توجه قرار گرفته است و پژوهشکده می تواند روی این موضوعات از جمله قرق اختصاصی، پرورش حیات وحش، حضور بخش خصوصی در مناطق، سرمایه گذاری بخش خصوصی که مورد توجه سازمان حفاظت محیط زیست است، کار کند.
به گفته رییس سازمان حفاظت محیط زیست؛ پژوهشکده محیط زیست می بایست نظرهای مشورتی در موضوعات مورد نیاز سازمان حفاظت محیط زیست ارائه کند.
وی با اشاره به مبادله ۲۰ تفاهم نامه همکاری های زیست محیطی با کشور های مختلف گفت: ارتباطات بین المللی پژوهشکده در همه حوزه ها می بایست تقویت و دوره های پژوهشی مشترک بین المللی برگزار شود.
ندا سلطانی رییس پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار در این دیدار، گزارشی از اقدامات انجام شده در گروه های مختلف این پژوهشکده از جمله ارزیابی و مخاطرات زیست محیطی، تنوع زیستی و ایمنی زیستی، اقتصاد محیط زیست و طرح های پژوهشی در دست اقدام ارائه کرد.
سلطانی، برگزاری نشست های علمی، انعقاد تفاهم نامه های همکاری، برگزاری همایش های علمی، کارگاه های آموزشی و انجام طرح های متعدد پژوهشی را از جمله مهمترین اقدامات پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار برشمرد.

همچنین مطالعه کنید:

انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.