صفحه اصلی / یادداشت – ۴ چالش که مرگ استارت‌آپ‌ها را رقم می‌زند

یادداشت – ۴ چالش که مرگ استارت‌آپ‌ها را رقم می‌زند

یادداشت
به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی رویکرد استارت‌آپ‌های شکست‌خورده را بررسی می‌کنیم در اکثر موارد به چالش‌های مشترکی می‌رسیم. هریک از این چالش‌ها می‌تواند یک نکته برای استارت‌آپ‌هایی باشد که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. 
به همین منظور در این مقاله به ۴ چالش مرگبار استارت‌آپ‌ها اشاره می‌کنیم. 
۱- شناخت نادرست مشکل 
یکی از بزرگ‌ترین دلایل شکست یک استارت‌آپ شناخت نادرست مشکل است. 
بسیاری از استارت‌آپ‌ها در شناخت مشکل دچار اشتباه می‌شوند و تصور می‌کنند چالش یا مشکلاتی که برای خودشان یا اطرافیانشان پیش آمده مشکل همه مردم است. خیلی وقت‌ها این مورد نادرست است.
بسیاری از استارت‌آپ‌ها برای شناخت بهتر بازار کسب‌وکارشان یک‌سری تحقیقات انجام می‌دهند که متاسفانه همیشه این نتایج درست نیست. 
چون استارت‌آپ‌ها به اشتباه تصور می‌کنند که مردم حاضر هستند برا ی مشکلی که محصول شان حل کرده پول پرداخت کنند ولی متاسفانه در واقعیت این طور نیست. 
اگر نتایج نظرسنجی‌ها هم این طور باشد باز هم به قطعیت نمی‌توان این را تایید کرد. در اکثر مواقع مشتریان رفتار خودشان را درباره محصول درست پیش‌بینی نمی‌کنند.
سعی کنید در مشکلی سرمایه‌گذاری کنید که برای مشتری‌ها مثل یک داروی ضروری باشد نه یک داروی مکمل.
۲-  انتخاب راه‌حل اشتباه
خیلی وقت‌ها استارت‌آپ‌ها مشکل را درست پیدا کردند ولی در انتخاب راه‌حل اشتباه کرده اند.
بهترین راه امتحان کردن یک راه‌حل آزمایش کردن راه‌حل است.
شما باید یک نسخه آزمایشی از استارت‌آپ خودتان آماده کنید و ببینید آیا مشتریان شما حاضرند برای محصول (راه‌حل) شما پول پرداخت کنند یا نه.
همانطور که در قسمت شناخت مشکل گفته شد همیشه رفتار مشتریان قابل پیش‌بینی نیست.
۳- شناخت اشتباه مشتری
خیلی از استارت‌آپ‌ها مشکل و راه‌حل را درست پیدا کردند ولی در شناخت مشتریان خود دچار اشتباه شدند. این نکته بسیار مهم و ضروری است که شما باید در ابتدای کار مشتریان خود را بشناسید، آنها را دسته‌بندی کنید ورفتار و علاقه‌مندی‌ها و سبک زندگی مشتریان خود را چندین بار آنالیز کنید تا اطلاعات لازم را درباره مشتریان‌تان به دست آورید. 
۴-  نداشتن تمرکز در استارت‌آپ
یکی از مهم‌ترین علت‌های شکست یک استارت‌آپ نداشتن تمرکز اعضای تیم روی استارت‌آپ است که متاسفانه خیلی از استارت‌آپ‌ها این موضوع را نادیده می‌گیرند.
استارت‌آپ‌ها دو دارایی مهم دارند؛ یکی زمان محدود آنهاست و دیگری منابع محدودی که دارند.
 اگر این دو دارایی صرف چندین کسب وکار شود، دیگر استارت‌آپ سرعت رشد بالایی نخواهد داشت و به مرور منجر به شکست می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

«یارا»ی ایرانسل به بازدیدکنندگان تلکام۱۴۰۳ ارائه شد

به گزارش کسب و کار نیوز، «یارا» به عنوان ابزار هوشمند پشتیبانی ایرانسل، یک مدل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.