صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ورود یک ناو آمریکا به دریای سیاه برای رزمایش با اوکراین
ورود یک ناو آمریکا به دریای سیاه برای رزمایش با اوکراین

ورود یک ناو آمریکا به دریای سیاه برای رزمایش با اوکراین

نیروهای دریایی آمریکا مستقر در اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد، ناو سرفرماندهی یگان ششم آمریکا موسوم به "Mount Whitney" برای انجام مانورهای مشترک آمریکا-اوکراین موسوم به نسیم دریای 2018 وارد دریای سیاه شده است.

ناو آمریکایی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مانورهای “Sea Breeze” (نسیم دریا) مانورهای سالانه چندملیتی هستند که با هدف تقویت همکاری‌ها در بین متحدان ناتو برای تضمین ثبات در منطقه دریای سیاه، عملیات‌های دریایی، دفاع هوایی، ضد زیردریایی و امداد و نجات برگزار می‌شوند.

در بیانیه نیروی دریایی آمریکا همچنین آمده است: این مانور با هدف تقویت صلح و ثبات اقتصادی انجام می‌شود و در عین حال حضور این ناو در این منطقه به شرکا و متحدان ناتو اطمینان می‌دهد که آمریکا به تعهدات امنیت دریایی خود پایبند است.

اوایل ژوئیه سال جاری میلادی، وزیر دفاع اوکراین اعلام کرده بود که این مانورها اجرای استانداردهای ناتو توسط نیروهای مسلح اوکراین و همچنین قابلیت همکاری آنها با کشتی‌های این ائتلاف را به آزمایش می‌گذارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.