صفحه اصلی / استان ها / فارس / آزمایشگاه مشترک دانشگاه شیراز و ایتالیا افتتاح شد
آزمایشگاه مشترک دانشگاه شیراز و ایتالیا افتتاح شد

آزمایشگاه مشترک دانشگاه شیراز و ایتالیا افتتاح شد

‌آزمایشگاه مشترک دانشگاه شیراز و شرکت ایتالبز، به عنوان اولین آزمایشگاه تخصصی بین‌المللی که با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی در سطح دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود، طی مراسمی افتتاح شد.

آزمایشگاه

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، رئیس دانشگاه شیراز چهارشنبه ۱۳ تیر در آیین افتتاح آزمایشگاه مشترک دانشگاه شیراز و شرکت ایتالیز، گفت: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شیراز براساس نیازهای آموزشی و پژوهشی در سال‌های اخیر طراحی شد که هم نیازهای د‌رونی و هم خارج از دانشگاه را احاله کند.

حمید نادگران با بیان اینکه این آزمایشگاه در کمپ دانشگاه شیراز و در ساختمان مرکزی طراحی شده است، افزود:‌ در راستای تامین تجهیزات با یک ایده جدیدی به سراغ شرکت‌های خارجی رفتیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه رشد و گستردگی تعاملات بین‌المللی، ایجاد دانش و تولید ثروت و رفاه برای یک جامعه در کشورهای در حال توسعه نیازمند تعاملات بین‌المللی است، تصمیم گرفته شد تا با برخی از شرکت‌های خارجی تماس گرفته شود.

رئیس دانشگاه شیراز اضافه کرد:‌ شرکت ایتالبز نخستین شرکتی بود که با انعقاد تفاهم‌نامه اولین تجهیزات هایتک خود را در آزمایشگاه دانشگاه شیراز وارد کرد.

به گفته نادگران، مقرر شده تا به میزان ۶۰ میلیون دلار تجیهزات این شرکت وارد دانشگاه شود تا همه دانشجویان تحصیلات تکمیلی از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه به نطر می‌رسد سرمایه‌گذاری این شرکت در دانشگاه ایده خوبی است، گفت: به دنبال تداوم سرمایه‌گذاری با شرکت‌های خارجی در دیگر کشورها هستیم تا با انجام پروژه‌های کمی و کیفی همچنان به عرصه علم و دانش کشور کمک کنیم.

رئیس دانشگاه شیراز یادآور شد: وجود یک آزماییشگاه مرکزی مشخص کمک شایانی به پژوهش‌های مورد نیاز جامعه خواهد کرد.

آتوره آگوستونی، مدیر شرکت ایتالیایی ایتالبز نیز در این مراسم با بیان اینکه احساس غرور می کنم ک توانستیم اولین سرمایه‌گذاری را طی اقدامی مشترک با دانشگاه شیراز به سرانجام برسانیم، گفت: این شرکت به شدت به دنبال انجام سرمایه‌گذاری در ایران و شیراز است.

وی به فرصت‌هایی که این شرکت برای سرمایه‌گذاری ایجاد کرده، اشاره و خاطرنشان کرد:‌ مقیاس‌های کلانی در نظر گرفته شده تا با آنها فرآیند سرمایه‌گذاری در کشور ایران تکمیل کنیم.

مدیر شرکت ایتالیایی ایتالبز با تاکید بر اینکه اگر همه با هم باشیم می‌توانیم به هدف بزرگی که به دنبال آن هستیم، دست پیدا کنیم، به مسئولان دانشگاه شیراز اطمینان داد که می‌توان بازار خوبی در زمینه همکاری‌های آزمایشگاهی در جهان تصاحب کرد.

آگوستونی با تصریح بر اینکه کارگروهی و منسجم در این باره ما را به هدف نزدیک می‌کند، خاطرنشان کرد:‌ زمینه همکاری را نه تنها در شیراز بلکه جمهوری اسلامی برای به این هدف گسترش خواهیم داد.

ستایش، نماینده ایرانی در شرکت ایتالبز نیز گفت: این طرح برای اولین بار در کشور انجام شده و به صورت رسمی بعد از انقلاب تجهیزات وارد ایران شده است.

وی با بیان اینکه قرار بود این سرمایه‌گذاری در جای دیگری در خاورمیانه انجام شود، افزود: متاسفانه اولین چیزی که به ذهن آنها رسید، سرمایه‌گذاری در امارت متحده به ویژه دوبی بود اما با رایزنی آنها راغب به سرمایه‌گذاری در ایران و دانشگاه شیراز شدند.

ستایش با اشاره به مدیریت جهادی برای دستیبی به اهداف در شرایط متفاوت، تاکید کرد: هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند کشوری را تهدید کند مگر اینکه خود آن کشور زمینه لازم برای واکنش با امور علمی را نداشته باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.