صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / رشد ۱۰۲ درصدی حیوان گزیدگی در روستاهای خاش
رشد ۱۰۲ درصدی حیوان گزیدگی در روستاهای خاش

رشد ۱۰۲ درصدی حیوان گزیدگی در روستاهای خاش

رئیس مرکز بهداشت شهرستان خاش از رشد 102 درصدی حیوان گزیدگی در روستاهای این شهرستان خبرداد و گفت: در سه ماهه نخست امسال حیوان گزیدگی در این شهرستان 39 درصد رشد به نسبت سال قبل برخوردار بوده است.

هاری

‌به گزارش کسب و کار نیوز- ‌منصور خاشی در نشست اعضای کار گروه سلامت و امنیت غذایی خاش افزود: پارسال در خاش ۳۰۹ مورد حیوان گزیدگی گزارش شده و امسال در مدت سه ماه ۱۰۹ مورد داشته‌ایم اما این گزش‌ها منجر به بیماری هاری نشده است‌.

وی بیان کرد: در بحث بیماری تب مالت نیز پارسال ۴۰ مورد ثبت شده و امسال در مدت سه ماه ۲۱ مورد بوده که ۷۸ درصد رشد دارد‌.

خاشی ادامه داد: برای مقابله با بیماری‌های فصلی و از جمله در تابستان به همکاری اقشار مختلف مردم و دستگاهها نیاز داریم‌.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خاش نیز با اشاره به اینکه افزون بر ۴۰ هزار خانوار در این شهرستان از خدمات حوزه سلامت بهره می‌برند، گفت: در برخی از بخش‌ها شاهد ارتقای شاخص‌های خدمات حوزه سلامت بوده‌ایم‌.

محمد رخشانی شاخص پوشش زایمان بهداشتی در خاش را ۹۶ درصد و زایمان طبیعی را ۸۳ درصد عنوان کرد .

رضا کرد رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) خاش هم با اشاره به اینکه ۲۱ متخصص در این شهرستان مستقر هستند و تجهیزات چشم پزشکی برای بیمارستان خریداری شده است، گفت: تلاش می‌کنیم به زودی پزشک متخصص چشم در خاش مستقر شود‌.

وی اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال ۱۱ هزار نفر از خدمات تخصصی پزشکی در کلینیک بیمارستان بهره برده‌اند.

‌وی با اشاره به اینکه ۱۷۳ بیمار تلاسمی از خدمات درمانی بیمارستان امام خمینی(ره) بهره می‌برند، ایجاد بیمارستان تالاسمی و بیمارستان بیماری‌های خاص را برای خاش از ضرورت‌های مهم برشمرد‌.

عبدالمجید تمندانی شهردار خاش هم با بیان اینکه شهر ۸۰ هزار نفری خاش در مواقع بحرانی نیازمند مدیریت شرایط بحران در حوزه‌های مختلف آب و برق و بهداشت و امدادرسانی و غیره است، بر اهمیت آمادگی دستگاه‌ها برای مقابله با شرایط اضطرری تاکید کرد.

وی اظهار کرد: حضور کودکان کار با سن کم در ضایعاتی‌های خاش جای تامل دارد‌.

عیدمحمد قلندرزهی رئیس شورای شهرستان خاش نیز بر اهمیت تشکیل کارگروه بهداشت خاش با حضور مقامات دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و نیز فعال کردن مطب های خصوصی در نقاط مختلف شهر با توجه به مشکلات و شلوغی بیمارستان و مرکز درمانی خصوصی و تامین اجتماعی خاش تاکید کرد و گفت: ایجاد بیمارستان جدید جهت خاش از الزامات مهم برای این شهرستان به شمار می‌رود‌.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.