صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / توافق ماکرون و پوروشنکو درباره احیای مذاکرات نورماندی
توافق ماکرون و پوروشنکو درباره احیای مذاکرات نورماندی

توافق ماکرون و پوروشنکو درباره احیای مذاکرات نورماندی

رئیس‌جمهوری اوکراین در گفت‌وگوی تلفنی با امانوئل ماکرون با تماس‌های بیشتر در قالب گروه نورماندی شامل آلمان، فرانسه، اوکراین و روسیه موافقت کرد تا اجرای توافق‌های مینسک برای حل اوضاع در دونباس تضمین شود.

ماکرون تلفنی

به گزارش کسب و کار نیوز، سرویس مطبوعاتی رئیس‌جمهوری اوکراین شنبه گزارش داد، پترو پوروشنکو، رئیس جمهور این کشور و امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه درباره اوضاع امنیتی در دونباس و لزوم ارائه عملیات صلحبانی سازمان ملل در این منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

در این اطلاعیه آمده است: شرکای گفت‌وگو از احیای دیدارها در فرمت نورماندی در سطح وزرای خارجه استقبال می‌کنند و روی تماس‌های بیشتر در این قالب برای تضمین اجرای توافق‌های مینسک موافقت کردند.

پوروشنکو خواستار افزایش فشار روی روسیه برای آزادی سریع تمام زندانیان سیاسی اوکراینی شد.

دو طرف همچنین درباره تدارکات نشست اوکراین – اتحادیه اروپا و اوکراین – ناتو که ژوئیه در بروکسل برگزار می‌شود، گفت‌وگو کردند.

سران اوکراین و فرانسه همچنین نارضایتی خودشان را از تحولات روابط اقتصادی دوجانبه ابراز کردند. رئیس‌جمهوری فرانسه از پوروشنکو در پیشبرد اصلاحات خصوصا در زمینه قانون دادگاه عالی ضد فساد تقدیر کرد.

پوروشنکو در ادامه، رهبر جوان فرانسه را به اوکراین دعوت کرد.

طبق بیانیه کاخ الیزه، رئیس‌جمهوری فرانسه خواستار اجرای بدون تاخیر توافق‌هایی شد که وزاری خارجه نورماندی اوایل همین ماه به آن دست یافتند.

در این بیانیه آمده است: رئیس‌جمهوری فرانسه تاکید کرد تمام طرفین باید تدابیر مورد توافق وزرای خارجه را اجرا کنند و هدفشان تضمین آتش‌بس و حفاظت از زیرساخت‌های غیر نظامی باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

شبکه مناطق آزاد مشترک در سازمان شانگهای ایجاد شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد مخبر پنجشنبه ۱۴ تیر در بیست و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.