صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / ولگوگراد؛ صنعت با جاذبه‌های فراوان
ولگوگراد؛ صنعت با جاذبه‌های فراوان

آشنایی با شهرها و ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی/ ۱۰

ولگوگراد؛ صنعت با جاذبه‌های فراوان

ولگوگراد یکی از شهرهای میزبان جام جهانی در کشور روسیه است.

ولگوگراد

به گزارش کسب و کار نیوز، جام جهانی روسیه قرار است در ۱۲ ورزشگاه در ۱۱ شهر کشور روسیه برگزار شود که یکی از این شهرها شهر ولگوگراد است.

ولگوگراد شهری نسبتا شرجی در کنار رود «ولگا» در استان ولگوگراد در جنوب غربی روسیه است. این شهر یکی از شهرهای مهم صنعتی روسیه به شمار رفته و فرهنگ و تاریخچه‌ای غنی دارد. بیشتر مراکز صنعتی و کارخانه‌ها در کشور روسیه در این شهر قرار دارند و دارای نیروی کار زیادی است. امروزه ولگوگراد شهری مدرن و پیشرفته است که بناهای یادبود جنگ، نشانی از تاریخ افتخار آفرین و باشکوه این شهر دارد. این شهر دارای آب و هوایی نیمه خشک است.

ولگوگراد نیز از دیگر شهرهای روسیه است که بیش از یک میلیون جمعیت دارد. این شهر همچنین با چندین شهر مهم دنیا خواهرخوانده است که یکی از این شهرها اردبیل در ایران است.

این شهر غیر از تیم فوتبال در رشته‌های واترپلو و هندبال نیز قدرتمند است و تیم‌های خوبی در این رشته‌های ورزشی دارد که توانستند در سطح قهرمانی کشور برای این منطقه افتخار کسب کنند و اکثر بازیکنان ملی پوش تیم ملی روسیه برای این شهر است.

* ورزشگاه

کار ساخت این ورزشگاه برای جام جهانی روسیه از سال ۲۰۱۵ شروع شد و در سال ۲۰۱۷ به بهره برداری رسید. ورزشگاه ولگوگراد آرنا ۴۵ هزار نفر ظرفیت دارد و یکی از ورزشگاه‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ است که قرار است میزبانی چند دیدار را بر عهده داشته باشد. قرار است چهار دیدار مرحله گروهی جام جهانی روسیه در این ورزشگاه برگزار شود.

بازی‌های تیم روتور ولگوگراد که در لیگ دسته یک روسیه فعالیت می کند قرار است بعد از جام جهانی در این ورزشگاه برگزار شود و در واقع این ورزشگاه در اختیار این تیم خواهد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رونالد کومان

مسی با باشگاه مشکل داشت نه من

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, رونالد کومان سرمربی جدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.