صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / نماینده مجلس:ابتکار امام(ره) موضوع فلسطین را احیا کرد
نماینده مجلس:ابتکار امام(ره) موضوع فلسطین را احیا کرد

نماینده مجلس:ابتکار امام(ره) موضوع فلسطین را احیا کرد

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ابتکار عمل امام خمینی(ره) مبنی بر اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس نبود شاید امروز دیگر موضوع فلسطین مطرح نبود.

اصغر مسعودی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار کرد: اما با حمایت های حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند روز قدس روز اسلام است ، روز رسول اکرم است ، روز حیات اسلام است و در واقع روز قدس فقط اختصاص به فلسطین ندارد، مساله فلسطین را زنده نگاه داشتند و پایه های حکومت مستقل یهودی در سرزمین فلسطین را که با تلاش های انگلیس و آمریکا تشکیل شده بود متزلزل کردند.
وی با بیان اینکه مساله فلسطین در واقع از مسایل کلیدی جهان اسلام است افزود: مبانی فکری امام خمینی (ره) در رابطه با مستضعفان و مسلمانان جهان بر محورهای مختلفی پایه گذاری شده است.
وی گفت: امام خمینی(ره) بر استقلال و سیادت همه مسلمانان جهان تاکید داشتند و نمی توانستند ببینند که مسلمانان زیر جور استکبار جهانی باشند و بر همین اساس بر وحدت همه مسلمانان تاکید داشتند.
به گفته این نماینده مجلس ، در واقع مبانی سیاسی حرکت امام (ره) بر اصولی شکل گرفته که یکی از این اصول بحث سیادت ، استقلال و وحدت مسلمانان جهان است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قبل از انقلاب هم در بیانات حضرت امام ، مبارزه با صهیونیسم جهانی موج می زند ، امام در چهارم آبان ماه ۱۳۴۳ وقتی در قضیه کاپیتولاسیون مطرح می کنند ، باز بحث اسارت مسلمانان و نفوذ انگلیس ، آمریکا و اسرائیل را مطرح کرده اند و به دولت ایران نهیب می زنند که اجازه ندهد اسرائیل اقتصاد ایران را در قبضه خودش بگیرد.
مسعودی ادامه داد: اما حرکتی که امام انجام دادند و ابتکاری که به خرج دادند ( اعلام جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس ) ، سبب شد که مساله فلسطین به عنوان یک مساله راهبردی همواره مورد توجه مسلمانان جهان باشد ، شامل مرور زمان نشود و اگر ابتکار عمل امام (ره) نبود شاید امروز ما دیگر با غفلت مسلمانان و با مزدوری دولت های مرتجع منطقه ، مساله ای بنام مساله فلسطین نداشتیم.
وی گفت: در صحبت های امام (ره) ، ایشان روی بحث عزت مسلمانان تاکید دارند و تنها بحث قدس در بیاناتشان مطرح نیست و در واقع بیان می کنند قدس می تواند نماد وحدت مسلمانان باشد که علیه مستکبران موضوع گیری کنند و اجازه ندهند مسلمانان زیر فشار ظلم امریکا و غیر امریکا باشند ، لذا امام فرموده اند روز قدس روز مقابله مستضعفان با مستکران است که با تمام قدرت و تمام قوا در مقابل اجانب بایستند و اجازه ندهند که آنها برای ما تصمیم گیری کنند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد : تعبیری که امام دارند این است که واقعا روی بیداری مسلمانان و علمای اسلام تاکید می کنند که اگر ملت اسلام بیدار نشوند ، اگر علمای اسلام احساس مسوولیت نکنند ، یعنی در واقع اسلام واقعی که عامل وحدت و تحرک همه فرق اسلامی است ، می فرمایند : اگر اسلام واقعی که عامل وحدت و تحریک کلیه فرق اسلام در مقابل بیگانگان و ضامن سیادت و استقلال ملل مسلمان و کشورهای اسلامی می باشد ، اسلامی که اینجوری است اگر بدست ایادی استکبار و استعمار بیفتد ما روزهای سیاه نکبت بارتری را برای جامعه اسلامی باید پیش بینی کنیم.
مسعودی گفت: من فکر کنم این نگاه راهبردی حضرت امام که با رهبری رهبر معظم انقلاب حفظ شده ، استمرار پیدا کرده و قوت گرفته ، اجازه آرامش و امنیت به اسرائیل نخواهد داد و امیدواریم که تعبیر حضرت امام در مورد اسرائیل که آن را یک غده سرطانی دانسته اند ، محو و نابود شود.
فراهنگ**۱۵۴۰**

همچنین مطالعه کنید:

۱۵۰ ولاگ از ۲۴ استان کشور به جشنواره فیلیمومدرسه رسید

به گزارش کسب و کار نیوز، میثم حیدری، مدیر اجرایی فیلیمومدرسه با بیان این خبر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.