صفحه اصلی / استان ها / زنجان / میزان شیوع فشارخون بالا در استان زنجان ۲۱ درصد است
میزان شیوع فشارخون بالا در استان زنجان ۲۱ درصد است

میزان شیوع فشارخون بالا در استان زنجان ۲۱ درصد است

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان اظهار کرد: درصد شیوع فشارخون بالا در استان زنجان 21 درصد است.

فشارخون قلب پزشک

محمدرضا صائینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه آمار فشارخون و عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر را پیمایش عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر  در سال ۱۳۹۵ نشان می‌دهد، گفت: درصد شیوع فشارخون بالا در استان زنجان ۲۱ درصد است که نسبت به میانگین کشوری که ۲۷ درصد است، رقم پایین‌تری است و این نشان‌دهنده این است که در سطح کشور از وضعیت بهتری برخورداریم.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس این آمار درصد آگاهی بیماران فشارخونی از بیماری خود در استان ۵۱ درصد و در سطح کشور ۵۷ درصد است و این نشان از این دارد که باید در این زمینه کار های بیشتری صورت گیرد. همچنین درصد فعالیت فیزیکی کم در استان ۴۲ درصد و در سطح کشور ۵۶ درصد بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان افزود: درصد اضافه وزن و چاقی نیز در سطح استان در سال ۹۵ حدود ۵۸ درصد و در سطح کشور ۶۰ درصد بوده است که این آمار حاکی از این است که استان رقم کمتری در سطح کشور دارد.

صائینی افزود: درصد استفاده از نمک در سر سفره در استان ۵۷ و میانگین کشوری ۴۱ درصد است   و درصد مصرف نمک به میزان توصیه شده (۵ گرم روزانه) ۷٫۵ درصد در استان و در سطح کشور ۱۱ درصد است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.