صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / ۱۵ خرداد به ملت ایران بیداری، بصیرت و آگاهی بخشید

نماینده قم در مجلس:

۱۵ خرداد به ملت ایران بیداری، بصیرت و آگاهی بخشید

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۵ خرداد سال ۴۲ نقطه عطف مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی بود.

ذوالنوری

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور، با گرامیداشت فرارسیدن یوم الله ۱۵ خرداد عنوان کرد: این روز یادآور لبریز شدن صبر مردم از شرایط اختناق و شکنجه و تبعید رژیم شاهنشانی است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی افزود: در واقع ۱۵ خرداد سال ۴۲ نقطه عطف مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی بود؛ هر چند ۱۵ خرداد ملت ایران را عزادار کرد اما آثار و برکات زیادی داشت و به ملت ایران بیداری و بصیرت و آگاهی بخشید.

ذوالنور خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در آن سال نسبت به قانون کاپیتولاسیون در کشور اعتراض داشتند و به تعبیر ایشان اگر ایرانی سگ آمریکایی را می کشت محکوم می شد و اگر آمریکایی ها، یک ایرانی را با ماشین زیر می گرفتند مصونیت داشتند.

وی بیان کرد: در اعتراض به این قانون مراجع و علما کلاس درس را تعطیل کردند و راهی خیابان ها شدند اما رژیم شاهنشاهی آن ها را به خاک و خون کشید؛ همچنین اعتراضات امام به این قوانین موجب شد شاه نگران شود و مصادف با ۱۵ خرداد ۴۲ تعدادی از کماندوها امام را دستگیر کرده و به تهران منتقل کنند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مردم قم با شنیدن خبر بازداشت امام (ره) به طرف حرم حرکت کردند، اما مزدوران شاه تعدادی از مردم قم را به رگبار بستند و به شهادت رساندند.

وی گفت: آمریکا و دست‌نشانده‌های استکبار جهانی در تلاش بودند با اصلاحات فرهنگی و سیاسی زمینه حفظ خاندان پهلوی را در ایران فراهم سازند اما قیام امام زمینه‌ساز نابودی این رژیم شد.

ذوالنور تصریح کرد: ما در ۱۴ خرداد ۶۸ هرچند امام خمینی و بنیانگذار انقلاب را از دست دادیم اما حضور آیت الله خامنه‌ای خلاء فقدان امام را پر کرد و کشتی انقلاب را در بین امواج ساختگی استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی به حرکت در آورد.

نماینده‌ قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید از ارزش های انقلابی و دینی عقب نشینی کنیم، دشمنان امروز نیز نیات شوم خود را دنبال می کنند ولی ملت بصیر ایران اجازه چنین هجمه ای را به دشمن نمی دهند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.