به گزارش کسب و کار نیوز، گفت: این اعتراض به صورت فراگیر در کل کشور اتفاق افتاد. کامیونهای نفتکش چندی پیش از کامیونهای غیرنفتی حمل و نقل جادهای حمایت کردند، اما با توجه به اینکه مساله صنفی بود، شرکت پخش فراوردههای نفتی به این موضوع ورود پیدا نکرد که در نهایت این اعتراضات منجر به افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی کرایه کامیون داران غیرنفتی جادهای شد.
حسین صادقیان با تاکید بر اینکه حمل و نقل فرآوردههای نفتی بخشی مستقل بوده و شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی برای کرایههای آنها تصمیم گیری میکند، افزود: در پی اقدام کامیون داران جادهای، نفتکشها نیز برای به نمایش گذاشتن خواسته صنفی خود مبنی بر افزایش کرایههایشان، تنها چند ساعت در سه شنبه هفته گذشته از بارگیری فراوردههای نفتی و انتقال بنزین خودداری کردند. با این وجود در توافقاتی که شرکت پخش فراوردههای نفتی اصفهان با همکاری نهادهای سیاسی استان با کامیون داران انجام داد، جایگاهها دوباره سوخت گیری کرده و به سیستم بازگشتند.
وی ادامه داد: در این توافق قرار شد شرکت ملی پخش فراورده های نفتی، آنالیز قیمتی را که کامیون داران نفتکش ارائه میکنند را بررسی و در صورت به نتیجه رسیدن، شاهد افزایش عادلانه کرایههای نفتکشها خواهیم بود.
از سوی دیگر سخنگوی شرکت پخش فرآرودههای نفتی منطقه اصفهان نیز دلیل شلوغی و صفهای طولانی پمپهای بنزین را، هجوم مردم برای پر کردن باک خودروها دانست و تاکید کرد: کمبودی در این شرایط نداشتیم و سوخت مورد نیاز جایگاهها در تمام شرایط تامین میشود.
بهمن علیپور گفت: وقتی شایعهای همچون کمبود و یا گرانی بنزین پخش میشود، مردم برای تامین نیاز خود در مقطعی کوتاه، به پمپ بنزینها هجوم میآورند، در این فضا شاهد صفهای طولانی بنزین خواهیم بود، در حالی که تمام جایگاهها پر از بنزین است.
انتهای پیام