صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سفر معاون جدید رئیس‌جمهور چین به بلاروس و روسیه

سفر معاون جدید رئیس‌جمهور چین به بلاروس و روسیه

معاون جدید رئیس‌جمهور چین در چند روز آینده به روسیه و بلاروس سفر می‌کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ وانگ کیشان ۶۹ ساله معتمد شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین که در ماه مارس به این سمت منصوب شد اولین سفر خارجی خود را به روسیه و بلاروس انجام می‌دهد.

انتظار می‌رود وی نقش کلیدی در مدیریت روابط میان پکن و اشنگتن بازی کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری اعلام کرد: قرار است وانگ در نشست سن‌پترزبورگ در روسیه شرکت کرده و سپس به بلاروس برود.

این سفرها از ۲۴ تا ۲۹ ماه مه انجام می‌شود.

وانگ در سفرش به بلاروس بر گسترش همکاری‌ها، زمینه‌سازی برای انجام زیرساخت‌های لازم در راستای اتصال چین به جهان انجام گیرد.

چین روابط خوبی هم با بلاروس و هم با روسیه دارد.

این دیپلمات کارکشته انتظار می‌رود به زودی به آمریکا سفر کند.

یک مقام آمریکایی اعلام کرد: ممکن است این سفر در اواسط امسال انجام گیرد.

این سیاستمدار کهنه‌کار اخیرا به عنوان عضو کمیسیون روابط خارجی شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین انتخاب شد. وظیفه این گروه حزب کمونیست ارتقای “دیپلماسی با مولفه‌های چینی” است که به اهداف گسترده شی جینپینگ برای فعال‌تر شدن چین در مدیریت مشکلات جهانی و تاکید بر منافعش در نهادهای بین‌المللی تاکید دارد

وانگ کیشان مسؤول مقابله با مناقشه تجاری با آمریکاست که منجر شد تا پکن و واشنگتن تهدیدهایی برای اعمال تعرفه ده‌ها میلیارد دلاری رد و بدل کنند. جایگاه این معتمد شی از وانگ یی، وزیر خارجه چین و یانگ جیه‌چی، مشاور سیاست خارجی ارشد بالاتر است. وانگ در سال‌های اخیر برای اجرای سرکوب گسترده شی جینپینگ علیه فساد و بی‌وفایی سیاسی به چهره‌ای سرشناس تبدیل شد.

این مرد مورد اعتماد رئیس‌جمهوری چین نقشی راهبردی در تضمین منافع کشورش حین مذاکرات آتی میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کشورهای بریکس به دنبال سامانه پرداخت بین بانکی واحد

به گزارش کسب و کار نیوز ، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه، اعلام کرد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.