به گزارش کسب و کار نیوز ، نشست تخصصی «حکمرانی و فرهنگ تجربه مشتری و عناصر پیادهسازی تجربه دیجیتال مشتری» و نشست «تحول دیجیتال با تحلیل کلاندادهها و هوش تجاری»، چهارشنبه پنجم دیماه، در نمایشگاه تلکام۱۴۰۳ برگزار شد.
در اولین نشست که با حضور دکتر حمیدرضا حداد پژوهشگر تحلیل داده و هوش تجاری برگزار شد، به نقش تحلیل کلانداده و هوش تجاری در مسیر تحول دیجیتال، پرداخته و در عین حال چالشها و موانع موجود در راستای پیادهسازی راهکارهای تحلیل داده و هوش تجاری، مورد بررسی قرار گرفت.
حداد در این نشست درباره نحوه مدیریت و حاکمیت داده به صحبت پرداخت و روشهای نوین درآمدزایی از این حوزه را مرور کرد. همچنین مباحثی همچون تأثیر توسعه فناوریهایی مانند ۵G و اینترنت اشیاء بر افزایش حجم و تنوع دادهها مطرح شد.
نشست “حکمرانی و فرهنگ تجربه مشتری و عناصر پیادهسازی تجربه دیجیتال مشتری” نیز با حضور دکتر محمدتقی عیسائی دانشیار دانشگاه صنعتی شریف و گلسا دادفر مدیر ارشد تجربه مشتری ایرانسل برگزار شد.
در این نشست، به ارائه راهکارهایی درباره چگونگی تنظیم حکمرانی سازمانی، برای پیادهسازی تجربه دیجیتال مشتری پرداخته و توضیحاتی درباره رویکردهای ضروری و مؤثر در زمینه ایجاد فرهنگ تجربه مشتری، ارائه شد.
مؤلفههایی که بیشترین تأثیر در بهبود تجربه دیجیتال مشتری در مدلهای حکمرانی جدید را دارند، بخش دیگر صحبتهای این استاد دانشگاه بود.
دادفر نیز، در این نشست، ضمن بررسی چالشها و موانع پیشرو در راستای پیادهسازی یک تجربه دیجیتال یکپارچه و مبتنی بر دادههای مشتری، به مشکلاتی که بر سر راه حفظ حریم خصوصی و امنیت داده وجود دارد، پرداخت.
وی همچنین گفت: تجربه مشتری دیجیتال، نهتنها بر رضایت مشتری تأثیر دارد، بلکه بر فرآیندهای داخلی سازمان نیز تأثیرگذار است.
مدیر ارشد تجربه مشتری ایرانسل، در پایان به پیشبینی آینده تجربه مشتری در صنعت ارتباطات و ایرانسل پرداخت و تشریح کرد که چگونه میتوان از فرصتهای جدید در این زمینه بهره برد.