به گزارش کسب و کار نیوز ، در این مدت ۱۰۰ هزار و ۳۸ فقره پرونده تخلفاتی ( معادل ۱۶ درصد بازرسی های انجام شده) به ارزش بیش از ۳ هزار و ۸۳۹ میلیارد ریال تشکیل و تمام پرونده های متشکله به تعزیرات حکومتی و مراجع ذی صلاح ارجاع شده است.
بیشترین عناوین تخلفات طی این دوره مربوط به عدم درج قیمت، گرانفروشی، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، عدم ارائه فاکتور خرید و کم فروشی است.
همچنین در هشت ماهه اول سال ۱۴۰۳، تعداد ۱۴۴ هزار و ۷۲ فقره شکایت مردمی توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شده که از این تعداد شکایات، ۱۳۰ هزار فقره قابل پیگیری بوده است.
شایان ذکر است، بیشترین تخلفات در بخش کالا مربوط به مواد خوراکی و محصولات صنایع غذایی، پوشاک، کیف، کفش، لوازم یدکی، لوازم خانگی، اقلام آرایشی و بهداشتی، کالای برقی، مخابراتی و الکترونیکی و لوازم التحریر بوده است. همچنین بیشترین تخلفات در بخش خدمات مربوط به رستوران ها و کترینگ، تعمیرگاه های خودرو و تعویض روغنی، سالن های زیبایی، بنگاه ها و مشاوران املاک، تعمیر موبایل و تبلت، قنادی و شیرینیپزی و عطاری است.