صفحه اصلی / اسلایدر / معافیت مالیاتی سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده در برنامه هفتم توسعه کشور
معافیت مالیاتی سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده در برنامه هفتم توسعه کشور

معافیت مالیاتی سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده در برنامه هفتم توسعه کشور

کسب و کار نیوز- مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بر بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران در بافت‌های فرسوه در طول برنامه هفتم توسعه تاکید کرد و به تشریح بخشی از این معافیت‌ها پرداخت.

به گزارش کسب و کار نیوز ، «محمد آیینی» در گفت و گویی افزود: برنامه هفتم توسعه فرصت‌های بسیاری را پیش‌روی سرمایه‌گذاران در بافت‌های فرسوده قرار داده است که باید این موارد مورد توجه باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: سرمایه‌گذاران می‌توانند در بافت‌های فرسوده به انجام کارهای گردشگری، صنایع محلی، امور ورزشی و فرهنگی، احداث مدارس غیرانتفاعی، کتابخانه، فروش محصولات فرهنگی و احداث منازل بوم‌گردی اقدام کرده و از حمایت‌های دفتر مناطق محروم و توسعه روستایی کشور نیز برخوردار شوند.

آیینی با بیان اینکه ۱۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد، تصریح‌کرد: از این میزان ۷۵ هزار هکتار بافت فرسوده، ۳۲ هزار هکتار بافت تاریخی و ۶۳ هزار هکتار محلات حاشیه‌ای است که یک‌هزار و ۱۷۰ محله را شامل می‌شود.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده موجب می‌شود که زندگی شهری و اقتصاد شهری به محلات بازگردد و شغل و اقتصاد شهری تقویت شود. مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: در هر شهری امکان ساخت مسکن و خدمات فراهم است و به لحاظ علمی نیز توسعه درونی شهرها مزیت‌های فراوانی دارد؛ بنابراین تا زمانی که چنین فرصت‌هایی وجود دارد، نباید اجازه دهیم حاشیه‌نشینی افزایش یابد.

شهرهای پیشتاز در نوسازی مسکن کدامند؟

آیینی خاطرنشان‌کرد: در حوزه نوسازی مسکن به ترتیب شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و آمل پیشتاز هستند و در عین حال نیز موضوع خدمات زیربنایی و روبنایی شهرهای دیگر بایستی مورد توجه جدی قرار گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

رئیس جمهور: شورای عالی صادرات تشکیل شود/ برای برداشتن موانع تولید تلاش می‌کنیم

به گزارش کسب و کار نیوز ، مسعود پزشکیان ظهر امروز ۲۹ مهرماه ۱۴۰۳ در همایش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.