صفحه اصلی / اسلایدر / رشد دوبرابری تجارت الکترونیک در مقایسه با معاملات سنتی
رشد دوبرابری تجارت الکترونیک در مقایسه با معاملات سنتی

رشد دوبرابری تجارت الکترونیک در مقایسه با معاملات سنتی

کسب و کار نیوز - معاون وزیر صمت گفت: تجارت الکترونیک نسبت به بقیه بخش های اقتصادی در کشور، رشد دوبرابری را درمقایسه با معاملات سنتی تجربه کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز ؛ علیرضا شاه میرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صمت عصر دیروز در مراسم اختتامیه نمایشگاه و همایش روز ملی تجارت الکترونیک اظهار داشت: درحالی که  اصناف مخالفت‌هایی با صدور مجوز برای کسب و کار های آنلاین داشتند اما  اکنون اتاق اصناف نیز خود به دنبال ایجاد سکوهای اینترنتی است.

وی افزود:  برداشتی در ابتدا وجود داشت که تجارت الکترونیک رقیب اصناف است، اما اکنون به جایی رسیدیم که  خود اتحادیه طلا نیز به دنبال فروش آنلاین است.

معاون وزیر صمت ادامه داد: درباره عیار و سرقت طلا مشکلاتی وجود دارد که حوزه های تجارت الکترونیک می تواند این مشکلات را حل کند.

وی تصریح کرد: در حوزه املاک الزام به ثبت رسمی املاک میتواند جهشی در فعالیت های تجارت الکترونیک ایجاد کند‌‌. وی افزود: معاملات مسکن باید در سامانه ها ثبت شوند و سکوهای اینترنتی نیز به این سامانه ها وصل می‌شوند و به مردم خدمات آنلاین ارائه می‌شود‌.

وی با بیان اینکه تجارت الکترونیک در مقایسه با معاملات سنتی ، رشد دوبرابری داشته است گفت: در حوزه تجارت الکترونیک طلا با توجه به تدوین سند باکسی که در دست اجرا داریم میتوانیم ضوابط را به گونه ای بنویسیم که تعداد زیادی از شرکت‌های جدید به این حوزه ورود کنند. وی افزود: حوزه های ملک و طلا هر کدام حوزه های  بزرگ در حوزه تجارت الکترونیک به‌حساب می‌آیند.

معاون وزیر صمت گفت: ۴۰ درصد خرید های شرکت های دولتی که معادل هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است از طریق تجارت الکترونیک انجام می‌شود  که به نظر می‌رسد حتی با سرعت بیشتر از بخش خصوصی در حال رشد است.

همچنین مطالعه کنید:

رایزنی برای عرضه خودروهای داخلی و خارجی در بورس کالا

به گزارش کسب و کار نیوز؛ حجت‌اله صیدی در جریان بازدید از بورس کالای ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.