صفحه اصلی / اسلایدر / ۲۰ درصد مطالبات معوق گندم‌کاران تا پایان مهر تسویه می‌شود
۲۰ درصد مطالبات معوق گندم‌کاران تا پایان مهر تسویه می‌شود

۲۰ درصد مطالبات معوق گندم‌کاران تا پایان مهر تسویه می‌شود

کسب و کار نیوز- مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران اعلام کرد: پول گندم‌های خرید شده در ۵ ماهه نخست سال پرداخت شده و قول داده شده که باقی مطالبات نیز تا پایان مهر ماه تسویه می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، علیقلی ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران درباره خرید تضمینی گندم و مطالبات معوق آن گفت: تا امروز حدود ۱۱ میلیون و ۹۸۶ هزار تن گندم از سوی کشاورزان تحویل دولت شد. برداشت به پایان رسیده اما عموماً تا آبان ماه، مراکز خرید تضمینی گندم باز بوده و کشاورزانی که گندم خود را انبار کرده‌اند تا سر فرصت آن را تحویل دهند، می‌توانند محصولات را به فروش برسانند. وی افزود: پول گندم‌های تحویل شده حدود ۲۱۱ هزار میلیارد تومان (همت) شده که از این میزان ۱۶۷ همت پرداخت و حدود ۲۰ درصد مطالبات همچنان باقی مانده است.

مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران در ادامه سخنان خود اعلام کرد: پول گندم‌های خریداری شده در ۵ ماهه نخست سال پرداخت و قول داده شده که باقی مطالبات نیز تا پایان مهر ماه تسویه شود. وی گفت: بر اساس گزارش‌ها، منابع مورد نیاز مشخص و تأمین شده و در فرایند طی شدن برای پرداخت است.

رشد ۲ برابری کشت کلزا در کشور

ایمانی در ادامه سخنان خود به حجم خرید تضمینی کلزا (دانه روغنی) اشاره کرد و گفت: تا کنون حدود ۲۷۰ هزار تن کلزا از سوی کشاورزان تحویل شده که نسبت به سال گذشته تقریباً رشد ۲ برابری داشته است. وی افزود: مطالبات تمام استان‌ها پرداخت و فقط پول کلزاکاران گلستان باقی مانده که حدود ۳۰ درصد می‌شود. ایمانی عنوان کرد: ابتدا قرار بود که محصولات توسط کارخانجات بخش خصوصی خریداری شود که محقق نشد و در ادامه دولت مکلف کرد تا شرکت بازرگانی دولتی ورود کرده و کلزاها را تحویل و مبلغ آن را پرداخت کند.

مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران تصریح کرد: ۵۰ درصد مطالبات این دانه روغنی پرداخت و باقی آن روزانه در حال واریز است. گفتنی است؛ نرخ خرید تضمینی گندم به ازای هر کیلو گرم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ مبلغ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و کلزا ۳۹ هزار تومان است.

همچنین مطالعه کنید:

چطور دخل و خرج‌مان را مدیریت کنیم؟

به گزارش کسب و کار نیوز، این روزها هماهنگ کردن دخل‌مان با خرج‌هایی که می‌کنیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.