صفحه اصلی / اسلایدر / شاخص بهره‌وری به ۳.۲ درصد رسیده است
شاخص بهره‌وری به ۳.۲ درصد رسیده است

شاخص بهره‌وری به ۳.۲ درصد رسیده است

کسب و کار نیوز- رییس سازمان ملی بهره‌وری با بیان این‌که دولت مکلف است بهره‌وری را سالیانه ۱۰ درصد بهبود دهد گفت: سال ۱۴۰۲ در شاخص بهره‌وری عوامل تولید از رشد منفی ۰.۸ به مثبت ۳.۲ درصد رسیدیم. البته یکی از مشکلات ما امتناع دستگاه‌ها در ارائه داده‌هایی است که در موارد بسیاری شکل محرمانه ندارد.

به گزارش کسب و کار نیوز، میرسامان پیشوایی در مراسم رونمایی از «گزارش فرآیند ایران ۱۴۰۲» اظهار کرد: سال دومی است که با کمک یک شرکت دانش‌بنیان گزارش فرآیند ایران ۱۴۰۲ را انجام می‌دهیم. سال ۱۴۰۰ که بنده به سازمان ملی بهره‌وری آمدم یکی از راهبردها بحث مردم‌سپاری و نخبه‌سپاری فعالیت‌های سازمانی بود. امروز در این زمینه یک شبکه متخصص از همه استان‌ها داریم.

وی افزود: گام دوم برنامه‌های توانمندسازی برای شبکه بود. در قدم سوم اطلاعات را فراهم کردیم. بعضا افراد برای دادن اطلاعات امتناع می‌کنند؛ در حالی که بسیاری از این اطلاعات محرمانه نیست. کاری که ما کردیم این بود که طی سه سال گذشته اطلاعات سامانه صبا را در راستای شفاف‌سازی در اختیار همه افراد قرار دادیم. از کسی هم اجازه نگرفتیم و زمانی که این موضوع را به شهید رییسی گفتیم، به ما گفت کار خوبی کردید.

رییس سازمان ملی بهره‌وری ایران  تصریح کرد: شعار دادیم که سازمان به یک سازمان دانا با هسته‌های توانا تبدیل شود. سال گذشته ۷۳۰ نفر از مدیران و متخصصان در گزارش ما مشارکت داشتند که امسال به ۸۱۰ نفر افزایش یافت. پیشوایی گام بعدی را مداخله از جنس بهبود دانست و گفت: سال قبل در شاخص بهره‌وری کل عوامل تولید کل اقتصاد از رشد منفی ۰.۸ به مثبت ۳ درصد رسیدیم و نظام ملی بهره‌وری به شکل جدی پوشش داده شده است. دولت مکلف شده بهره‌وری خدمات را سنجش کند و آن را سالیانه ۱۰ درصد بهبود دهد.

وی با انتقاد از عدم آشنایی برخی دستگاه‌ها با وظایف ذاتی خود یادآور شد: در برخی دستگاه‌ها خدماتی را پیدا کردیم که ماموریتی برای آن تعریف نشده بود. برعکس در برخی موارد ماموریت‌هایی یافتیم که برای آن خدماتی وجود ندارد. برای رسیدگی به مساله بهره‌وری، سازمان برنامه و بودجه و سازمان استاندارد می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

همچنین مطالعه کنید:

چطور دخل و خرج‌مان را مدیریت کنیم؟

به گزارش کسب و کار نیوز، این روزها هماهنگ کردن دخل‌مان با خرج‌هایی که می‌کنیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.