صفحه اصلی / اسلایدر / اشتغال ناقص کاهش یافت
اشتغال ناقص کاهش یافت

اشتغال ناقص کاهش یافت

کسب و کار نیوز- طبق گزارش جدید مرکز آمار ایران، سهم اشتغال ناقص در تابستان ۱۴۰۳ حدود ۷.۳درصد و تعداد آن ۱میلیون و ۸۲۶هزار و ۱۰نفر بوده است. این رقم نسبت به تابستان ۱۴۰۲ کاهش یافته است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله حاکی از آن است که ۱۹.۴ درصد از فعالان این گروه سنی در تابستان ۱۴۰۳ بیکار بوده‌اند. بررسی تغییرات فصلی نرخ بیکاری این افراد نشان می‌دهد، این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (تابستان ۱۴۰۲) ۰.۷ درصد کاهش یافته است. بررسی نرخ بیکاری گروه سنی ۱۸ تا ۳۵ ساله نیز نشان می‌دهد که در تابستان ۱۴۰۳، ۱۴.۸درصد از جمعیت فعال این گروه سنی بیکار بوده‌اند. این در حالی است که تغییرات فصلی نرخ بیکاری این افراد نشان می‌دهد این نرخ نسبت به تابستان ۱۴۰۲، به میزان ۰.۲ درصد کاهش یافته است.

بررسی سهم جمعیت دارای اشتغال ناقص جمعیت ۱۵ ساله و بیش‌تر نشان می‌دهد که در تابستان ۱۴۰۳، ۷.۳ درصد جمعیت شاغل،‌ به دلایل اقتصادی (فصل غیرکاری، رکود کاری، پیدا نکردن کار با ساعت بیش‌تر و…) کم‌تر از ۴۴ ساعت در هفته کار کرده و آماده برای انجام کار اضافی بوده‌اند. این در حالی است که ۳۹.۴ درصد از شاغلین ۱۵ ساله و بیش‌تر، بیش از ۴۹ ساعت در هفته کار کرده‌اند. برای مشاهده اطلاعات تکمیلی به فایل پیوست مراجعه کنید.

سهم اشتغال ناقص در تابستان ۱۴۰۳ حدود ۷.۳درصد و تعداد آن ۱میلیون و ۸۲۶هزار و ۱۰نفر بوده است. این تعداد نسبت به تابستان ۱۴۰۲ کاهش یافته است؛ این تعداد در تابستان ۱۴۰۲ به میزان یک میلیون و ۹۲۴هزار و ۱۶۱ نفر بوده است.
به گزارش تسنیم، با توجه به اینکه در ماده ۵۱قانون کار، صراحتاً عنوان شده مجموع ساعات کار مشمول این قانون در هر هفته نباید از ۴۴ساعت تجاوز کند، بنابراین غالب کارفرمایان شاغلان ناقص، به این تفسیر که حداقل ساعت کار در هفته باید ۴۴ساعت باشد، از ارائه خدمات و مزایای قانون کار و تأمین اجتماعی به نیروی کار خود سر باز می‌زنند.

همچنین مطالعه کنید:

نرخ بیکاری ۲۵ استان تک‌رقمی شد/کاهش نرخ بیکاری تابستان

به گزارش کسب و کار نیوز ، در تابستان ۱۴۰۳، به میزان ۴۱.۷ درصد جمعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.