صفحه اصلی / اسلایدر / رشد ۸۸ درصد ارزش معاملات خرد در هفته گذشته
رشد ۸۸ درصد ارزش معاملات خرد در هفته گذشته

رشد ۸۸ درصد ارزش معاملات خرد در هفته گذشته

کسب و کار نیوز - بازارهای فرابورس در هفته گذشته شاهد افزایش ۸۸ درصدی ارزش معاملات خرد بود که نزدیک به نیمی از این دادوستدها به ۵ صنعت اختصاص داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز ، طی هفته منتهی به ۲۳ شهریورماه در بازارهای فرابورس ایران شاهد بهبود روند و افزایش حجم و ارزش معاملات بودیم. طی ۵ روز معاملاتی هفته گذشته در بازارهای فرابورس بیش از ۳۷ میلیارد برگه انواع دارایی مالی به ارزش ۴۶۹ هزار میلیارد تومان طی ۶۷۴ هزار نوبت معاملاتی دادوستد شد.

به‌این‌ترتیب در این مدت حجم معاملات ۹۰ درصد، ارزش معاملات ۸۲۲ درصد و تعداد معاملات ۵۹ درصد رشد را تجربه کرد. گفتنی است افزایش چشمگیر ارزش معاملات طی هفته گذشته به دلیل رشد ارزش معاملات در بازار ابزارهای نوین مالی بوده که نسبت به سه روز معاملاتی هفته ماقبل ۸۷۷ درصد بیشتر شده است.

رونق معاملات در بازارهای سهامی

بررسی بازارهای سهامی فرابورس نشان می‌دهد طی هفته گذشته این بازارها نیز با رونق معاملات همراه بودند.

به‌این‌ترتیب بازار اول معاملاتی به ارزش یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان را تجربه کرده که افزایش ۷۷ درصدی داشته است. همچنین ارزش معاملات در بازار دوم بدون تغییر قابل‌توجهی یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

بازار نوآفرین در این مدت شاهد دادوستد ۳۳ میلیارد تومانی بود که رشد ۵۲۳ درصدی را تجربه کرد. همچنین در بازار توافقی نیز معاملاتی نزدیک به ۱۷ میلیارد تومان به ثبت رسید که افزایش ۱۰۹ درصدی داشت.

بازار ابزارهای مشتقه فرابورس هم در این مدت شاهد ۷۰ میلیارد تومان خریدوفروش برگه‌های قرارداد بود که نسبت به هفته ماقبل ۱۴۰ درصد بیشتر بود. همچنین ارزش معاملات بازار پایه با رشد ۸۳ درصدی، یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود.

رشد حجم و ارزش معاملات بازار ابزارهای نوین مالی

این گزارش حاکی است در بازار ابزارهای نوین مالی طی مدت مورد بررسی بیش از ۲۴.۴ میلیارد برگه دارایی مالی دادوستد شده است که ارزش این مبادلات بالغ بر ۴۶۵ هزار میلیارد تومان بود. حجم معاملات این بازار طی هفته گذشته ۱۲۹ درصد و ارزش معاملات ۸۷۷ درصد رشد داشته است.

گفتنی است ارزش معاملات به تفکیک ابزارهای مالی در این بازار نشان می‌دهد ارزش معاملات اوراق مالی اسلامی ۱۱۷۶ درصد بالا رفته است. ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز ۸۸ درصد و ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن ۵۹ درصد بیشتر شده است.

۴۲ درصد معاملات خرد در اختیار ۵ صنعت

بررسی معاملات هفته گذشته نشان می‌دهد ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام بیش از ۳ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به هفته ماقبل ۸۸ درصد رشد داشته است.

همچنین طی این مدت ۵ صنعت بیشترین ارزش معاملات خرد را به خود اختصاص دادند. به‌این‌ترتیب که گروه‌های محصولات شیمیایی، خودرویی‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها، فلزات اساسی و انبوه‌سازی در مجموع ۴۲ درصد ارزش معاملات خرد را در اختیار داشتند.

در بازار هفته گذشته آیفکس هم با رشد مختصر ۱.۳ درصدی توانست در سطح ۲۱ هزار و ۵۰۹ قرار بگیرد. ارزش بازار فرابورس هم با ۱.۱ درصد رشد به عدد ۲.۳ میلیون میلیارد تومان رسید.

همچنین مطالعه کنید:

۴ درصد خانوارهای روستایی مستاجر هستند

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس طرح هزینه درامد خانوار در سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.