صفحه اصلی / اسلایدر / رشد مصرف برق به ۸.۷ درصد رسید
رشد مصرف برق به ۸.۷ درصد رسید

رشد مصرف برق به ۸.۷ درصد رسید

کسب و کار نیوز- مدیرعامل توانیر گفت: امسال رشد مصرف برق به ۸.۷ درصد رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل توانیر در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه تابستان بسیار گرمی را سپری کردیم گفت: امسال رشد مصرف برق به ۸.۷ درصد رسید که بر این اساس رشد تقاضا دوبرابر رشد متوسط مصرف در دهه گذشته بود به طوری که ۶ هزار و ۴۰۰ مگاوات به میزان تقاضا افزوده شد.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد نیروگاهی احداث شود باید ظرفیت ۹ هزار مگاواتی داشته باشد که نیازمند ۹ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد. به گفته سخنگوی صنعت برق براساس اطلاعات دقیقی که از تخمین قبوض برق به دست آمده استفاده از کولرهای گازی روند افزایشی داشته است.

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه رکورد سال گذشته را ۴۷ بار پشت سر گذاشتیم که افزایش چشمگیری نسبت به مدت زمان مشابه داشته است، خاطر نشان کرد: هنوز ما در محدوده تقاضای ۷۰ هزار مگاوات هستیم که در این شرایط نیازمند همراهی مشترکان است البته ۳۱.۵ درصد از مشترکان مشمول پاداش صرفه جویی شدند و پویش یا انرژی تا ۱۵ مهر ادامه دارد.

وی ادامه داد: در کنار این موضوع مشترکان پرمصرف هستند که ۱۰ تا ۲۰ برابر مصرف دارند که امسال علاوه بر اخطار قطعی برق و تذکر دریافت کردند. و می‌توانند. به سه روش قطع برق نداشته باشند، کاهش مصرف، تأمین برق از انرژی‌های تجدیدپذیر که می‌تواند در محل مسکن باشد و یا از طریق تابلوی سبز تأمین کنند.

مدیر عامل توانیر اضافه کرد: مشترکان بد مصرف ۷۰۰ هزار نفر هستند که ۲ درصد می‌شوند.

وی ادامه داد: در تیر و مرداد این عدد به ۱۸ هزار مگاوات رسید و با توجه به اینکه نیروگاه‌های برق آبی برای کشاورزی و شرب هم مورد استفاده قرار می‌گیرند ناترازی برق به ۲۰ هزار مگاوات نیز رسید.

همچنین مطالعه کنید:

از رنجی که می‌بریم*

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اعتمادآنلاین، شاید امروز که به راحتی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.