صفحه اصلی / اصناف / جلوگیری از کسب درآمد مدارس از لباس فرم/ جزئیات قیمت لباس فرم مدارس
جلوگیری از کسب درآمد مدارس از لباس فرم/ جزئیات قیمت لباس فرم مدارس

جلوگیری از کسب درآمد مدارس از لباس فرم/ جزئیات قیمت لباس فرم مدارس

کسب و کار نیوز- عضو اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با اعلام محدوده قیمت لباس مدارس، گفت که سال‌های گذشته فروش لباس فرم از سوی مدارس برای آن‌ها تبدیل به منبع درآمد شده بود و لباس را بیش از قیمت تمام شده به دانش آموزان می‌فروختند، اما با اجرای طرح نظارتی اتحادیه خیاطان در سال جاری، جلوی این رویه گرفته شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، اکرم عیوض خانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: قیمت لباس فرم مدارس دوره دبستان برای پارچه‌های ترگال پسرانه و دخترانه به ترتیب از ۷۰۰ و ۸۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و برای کالاهای لوکس سه تکه از جنس جین و غیره برای پسران به یک میلیون ۷۰۰ و برای دختران یه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هم می‌رسد که معمولا در مدارس غیرانتفاعی استفاده می‌شود.

همچنین به گفته وی لباس دخترانه دوره دبیرستان بین ۹۰۰ تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و لباس پسرانه در این دوره بین یک میلیون ۴۰۰ تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

عیوض‌ خانی با بیان اینکه وضعیت تولید و فروش لباس مدارس و همچنین ورزشی که بیشتر از سوی مدارس غیردولتی سفارش داده می‌شود، در سال جاری بهتر از سال‌های قبل بود، تصریح کرد: همچنین در سال جاری اتحادیه خیاطان تهران بر تولید و فروش لباس فرم در مدارس نظارت می‌کند. بر این اساس مقرر شده تولیدکنندگان نمونه کار خود را برای تایید قیمت به اتحادیه ببرند تا هم تولیدکنندگان لباس فرم را بالاتر از نرخ عرف عرضه نکنند و هم مدارس نتوانند مبلغ اضافی روی لباس فرم دریافت کنند.

عضو اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با بیان اینکه در سال‌های گذشته فروش لباس فرم از سوی مدارس برای آن‌ها تبدیل به منبع درآمد شده بود و لباس را بیش از قیمت تمام شده به دانش آموزان می‌فروختند، گفت: اما با اجرای طرح جدید، قراردادی که بین مدرسه و تولیدکننده لباس منعقد می‌شود، باید به تایید اتحادیه خیاطان و انجمن اولیا و مربیان هم برسد.

به گفته در حال حاضر اتحادیه خیاطان ساده‌ترین لباس فرم را قیمت‌گذاری کرده، قیمت کالاهای لوکس را هم بررسی و تایید می‌کند. همچنین اگر تولیدکننده‌ای محصول خود را به قیمتی بیشتر از عرف بازار عرضه کند به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی می‌شود. برای مثال برای واحدی که لباس مدرسه و ورزشی را به قیمت بیش از پنج میلیون تومان عرضه می‌کرده، پرونده تعزیراتی تشکیل شده است.

همچنین مطالعه کنید:

همتی: قیمت دلار نیما را بالا و دلار آزاد را پایین می‌آوریم

به گزارش کسب و کار نیوز ، عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد در پاسخ به خبرنگار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.