صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / ۹۵۷ شرکت دانش‌بنیان کلید توسعه پایدار بخش تولید کشاورزی
۹۵۷ شرکت دانش‌بنیان کلید توسعه پایدار بخش تولید کشاورزی

۹۵۷ شرکت دانش‌بنیان کلید توسعه پایدار بخش تولید کشاورزی

کسب و کار نیوز- رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: ۹۵۷ شرکت دانش‌بنیان، واحد و هسته‌های فناور در بخش کشاورزی، کلید توسعه پایدار و امنیت غذایی در برنامه هفتم توسعه است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، سیدمجتبی خیام‌نکویی، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) با بیان اینکه ۹۵۷ شرکت دانش‌بنیان، واحد و هسته‌های فناور در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند، گفت: کشاورزی دانش‌بنیان به‌عنوان یک ضرورت انکارناپذیر برای ارتقای بهره‌وری و خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک است.

وی با بیان اینکه کشاورزی سنتی مانع جدی بر سر راه تحول اقتصادی کشور است، گفت: استفاده از فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان می‌تواند تحولی اساسی در بخش کشاورزی ایجاد کند. رئیس سازمان تات افزود: در راستای تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه و ایجاد امنیت غذایی پایدار، اجرای برنامه‌های نوآورانه در راستای حل چالش‌های کشاورزی در کشور ضروری است و با توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه و بکارگیری دانش می‌توانیم گام‌های اساسی در جهت بهبود تولید محصولات کشاورزی و افزایش بهره‌وری برداریم.

وی با اشاره به دستاوردهای جدید این شرکت‌ها، اظهار کرد: تولید تجهیزات و ماشین‌آلات کشاورزی، کود، سم و دیگر فرآورده‌ها می‌تواند زمینه‌ساز تحولاتی بزرگ در تأمین امنیت غذایی و کاهش وابستگی به واردات باشد.

خیام‌نکویی همچنین به برنامه‌ریزی‌های دقیق برای کاهش وابستگی به واردات خوراک دام و طیور اشاره کرد و گفت: با استفاده از علوفه‌های کم‌آب می‌توانیم بخشی از وابستگی به واردات را کاهش دهیم. وی بر عزم راسخ کشور برای تأمین امنیت غذایی و بهبود وضعیت کشاورزی تأکید و ابراز امیدواری کرد: با اجرای برنامه هفتم توسعه و استفاده از فناوری‌های نوین، تحولی بزرگ در این حوزه شاهد خواهیم بود.

رئیس سازمان تات با اشاره به اهمیت حوزه کشاورزی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور، تاکید کرد: این حوزه به‌طور مستقیم با امنیت غذایی و سلامت جامعه در ارتباط است و نقش بسزایی در توسعه و استقلال کشور دارد.

همچنین مطالعه کنید:

گزارش میدانی مصائب باز کردن سپرده بلند مدت در بانک‌های سنتی/سیستم قطع است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اعتماد آنلاین، در نگاه نخست، سرمایه‌گذاری افراد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.