صفحه اصلی / اسلایدر / تخصیص ۵۰ همت اعتبار جدید برای وام ازدواج و فرزندآوری از فردا
تخصیص ۵۰ همت اعتبار جدید برای وام ازدواج و فرزندآوری از فردا

تخصیص ۵۰ همت اعتبار جدید برای وام ازدواج و فرزندآوری از فردا

کسب و کار نیوز- بر اساس مصوبه هیئت عالی بانک مرکزی مقرر شد از فردا ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار جدید از محل آزادسازی سپرده های قانونی بانکها به رقم تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری سال جاری تخصیص یابد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی صحابی مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اظهار کرد: با مصوبه هیئت عالی بانک مرکزی مبنی تخصیص ۵۰ همت اعتبار جدید از محل آزادسازی سپرده‌های قانونی بانک‌ها به رقم تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری در سال جاری، روند ثبت نام متقاضیان هم تسریع و تسهیل خواهد شد.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، وی افزود: با این اقدام، ظرفیتی که روزانه بانک مرکزی به بانک‌های عامل اجازه ثبت نام می‌دهد افزایش پیدا کرده و روند ثبت نام هم سرعت بیشتری پیدا می‌کند.

صحابی گفت: با ابلاغ این مصوبه، روند پرداخت تسهیلات نسبت به پنج ماه ابتدایی سال نیز تسریع پیدا خواهد کرد. همچنین ثبت نام متقاضیان در پنج ماه ابتدایی سال که با مشکلاتی به دلیل سهمیه‌های تخصیص یافته به شبکه بانکی بر اساس توان آنها بود، برطرف می‌شود.

۹۰ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری پرداخت شد

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی تصریح کرد: میزان تسهیلات پرداختی شبکه بانکی به دو سرفصل قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری تا پایان مرداد حدود ۷۵ همت بوده است. همچنین با پیگیری‌های به عمل آمده و جلسات تخصصی برگزار شده در بانک مرکزی، از ابتدای امسال تا امروز ۱۰ شهریور ماه ۱۴۰۳ حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج و فرزندآوری توسط شبکه بانکی به متقاضیان پرداخت شده است. بر این اساس حدود ۲۱۳ هزار نفر تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و ۲۱۰ هزار نفر هم تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری از ابتدای سال جاری تاکنون دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه میزان تقاضا از میزان سهمیه اختصاص داده شده به شبکه بانکی بیشتر است، تصریح کرد: جلسه‌ای در تاریخ ۲۳ مردادماه با حضور قائم مقام بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها برگزار و در این جلسه از مدیران عامل بانک‌ها درخواست شد که سهمیه مرداد ماه هر بانک طی یک هفته تا پایان مردادماه پرداخت شود. علاوه بر این درخواست شد تا در پرداخت سهمیه شهریور ماه این تسهیلات نیز تسریع شود.

گفتنی است، بر اساس قانون، میزان اعتبار در نظر گرفته شده در سال جاری برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است که با مصوبه هیئت عالی بانک مرکزی ۵۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز جهت تسهیل و تسریع در پرداخت به متقاضیان به اعتبار اولیه اضافه شد.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۹۲ همتی دولت از طریق انتشار اوراق نقدی

به گزارش کسب و کار نیوز ، وزارت امور اقتصادی و دارایی با انتشار گزارشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.