صفحه اصلی / اسلایدر / بهره‌برداری از ۲۰۵ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی در هفته دولت/ جذب ۲.۵ میلیون تن ماده خام هفته دولت
بهره‌برداری از ۲۰۵ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی در هفته دولت/ جذب ۲.۵ میلیون تن ماده خام هفته دولت

بهره‌برداری از ۲۰۵ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی در هفته دولت/ جذب ۲.۵ میلیون تن ماده خام هفته دولت

کسب و کار نیوز- ۲۰۵ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۹۱۲۳ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی با اعلام این مطلب  گفت: این مبلغ، ۴۵ درصد اعتبار هزینه شده در کل بخش کشاورزی برای طرح‌های هفته دولت است. کریم ذوالفقاری افزود: حوزه صنایع تبدیلی و غذایی، رتبه نخست را در زمینه سرمایه‌گذاری در طرح‌های هفته دولت به خود اختصاص داده است که نشان دهنده توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی به بخش صنایع غذایی، مبتنی به فرامین و منویات مقام معظم رهبری در جلوگیری از خام‌فروشی محصولات کشاورزی است.

وی اظهار داشت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، شاهد جذب ۲.۵ میلیون تن ماده خام خواهیم بود که گامی بلند در جلوگیری از خام‌فروشی محصولات کشاورزی و ارزش افزوده بالای این محصولات است .

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۸۸ درصد از کل اعتبارهای هزینه شده با استفاده از سرمایه‌گذاری و آورده شخصی بخش خصوصی بوده که این موضوع حاکی از جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی، غذایی و موفقیت مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی در جذب سرمایه‌های سرگردان بخش خصوصی و مردمی‌سازی اقتصاد و توجه ویژه به شعار سال “جهش تولید با مشارکت مردم” می‌باشد.

وی اشتغال مستقیم ۴۴۸۰ نفر و اشتغال غیرمستقیم ۹۶۱۷ نفر را از نتایج اجرای این طرح‌ها عنوان کرد. رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی تصریح کرد: این طرح‌ها از جمله شامل کارخانه‌های خوراک دام و طیور و آبزیان، سردخانه محصولات کشاورزی، فرآوری محصولات باغی، کارخانه‌های رب و صنایع بسته‌بندی محصولات کشاورزی هستند.

وی گفت: خراسان رضوی، کرمان و آذربایجان غربی به ترتیب با ۲۹، ۱۸ و ۱۷ پروژه جزو سه استان برتر به لحاظ تعداد طرح‌ها هستند. ذوالفقاری ادامه داد: استان‌های گیلان، آذربایجان غربی و خراسان رضوی با سرمایه‌گذاری ۱۶۹۷، ۱۵۶۱ و ۱۰۰۶ میلیارد تومان، رتبه‌های برتر را به خود اختصاص داده‌اند. وی اظهار امیدواری کرد؛ با عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصادی در دولت جدید، شاهد توجه جدی‌تر به اتمام طرح‌های نیمه‌تمام بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی باشیم که این مهم با تخصیص خط اعتباری ویژه به این صنایع محقق خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

پرداخت وام ازدواج اولویت است/ بانک‌ها باید بنگاه‌سازی کنند

 به گزارش کسب و کار نیوز ، عبدالناصر همتی وزیر امور اقتصادی و دارایی (چهارشنبه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.