صفحه اصلی / اسلایدر / ۱۶ هزار مشاور املاک مجاز در استان تهران فعالیت می‌کند
۱۶ هزار مشاور املاک مجاز در استان تهران فعالیت می‌کند

۱۶ هزار مشاور املاک مجاز در استان تهران فعالیت می‌کند

کسب و کار نیوز- رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفت: ۱۶ هزار مشاور املاک مجاز در استان تهران فعالیت می‌کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز، داود بیگی نژاد، نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه فعالیت مشاوران املاک غیرمجاز به سه مجموعه در کشور آسیب وارد می کند، گفت: این موضوع به سه مجموعه آسیب می رساند در مرحله اول به دولت آسیب می رساند و مرحله دوم به مردم که هیچ امنیتی در  انجام معاملات ندارند و در نهایت به مشاوران املاک دارای پروانه زیان و خسارت زیادی وارد می شود. بیگی نژاد  توضیح داد: حضور مشاوران املاک غیرمجاز باعث شده که فعالیت مشاوران املاک دارای مجوز هم دچار اختلال شود و حضور این مشاوران باعث ایجاد مزاحمت برای فعالیت این بخش می شود.

وی با بیان اینکه  حدود  ۱۶ هزار مشاور املاک دارای مجوز در حال فعالیت هستند، گفت: برخی از مشاوران املاک دارای مجوز، سال های طولانی است که هیچ قراردادی منعقد نکرده اند در صورتی که برخی از مشاوران املاک غیرمجاز در روز چندین  معامله می کنند.  هر فردی که اراده کند می تواند در این بازار دست درازی کند و می تواند از این اتفاقات مادی بهره مند شود.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک استان تهران  توضیح داد: درخواست ما از حاکمیت است و امروز اگر ما جایگاه اتحادیه را بخواهیم بررسی کنیم وزارت صمت متولی است و کسانی که در این حوزه کار می کنند باید نسبت به این موضوع حساس باشند. ما در تعجبیم که چرا برخورد مناسبی با آنها صورت نمی گیرد.

بیگی نژاد بیان کرد:  حدود صد هزار نفر مشاور املاک  در این بخش فعالیت می کنند و در ماه به صورت میانگین حدود چهار هزار قرارداد ثبت می شود و ما باید آن مجموعه ها که باعث از بین رفتن بقای مشاوران املاک می‌شوند را شناسایی کنیم. وی اظهار کرد:  یک تعداد از مشاوران املاک غیرمجاز از ابتدا معرفی شده اند که در برخورد آنها شاهد  نتیجه ملموسی نبودیم و ما کاشف و معرف هستیم. آنها هم به وظایف خود عمل می کنند و نیاز است که در ارگان ها بسیج شده و مانع فعالیت افراد غیرمجاز شوند.

همچنین مطالعه کنید:

تقدیر رئیس اتاق اصناف ایران از اقدامات ماندگار دکتر فرحی در مدیریت و تنظیم بازار

به گزارش کسب و کار نیوز ، مجتبی صفایی، رئیس اتاق اصناف ایران در خصوص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.