صفحه اصلی / اسلایدر / ۹۰ درصد از صنعت ساختمان تولید داخل است
۹۰ درصد از صنعت ساختمان تولید داخل است

۹۰ درصد از صنعت ساختمان تولید داخل است

کسب و کار نیوز- نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد از صنعت ساختمان تولید داخل و تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد از این صنعت نیاز به واردات دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، علی مطیع جهانی در ایین گشایش بیست وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان  با بیان اینکه کشورمان توان صادرات خدمات فنی و مهندسی دارد که باید از این ظرفیت استفاده شود گفت: صنعت ساختمان به عنوان صنعت پیشران اقتصادی است که در توسعه و رونق ساختمان نقش موثری دارد. وی با اشاره به اینکه بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه است گفت: این نمایشگاه با حضور ۸۵۰ شرکت داخلی و خارجی و پاویون از ۶ کشور کار خود را شروع کرده است.

وی افزود: بیش از ۱۹ دوره از نمایشگاه توسط اتاق تعاون برگزار شده است که هر سال بر کیفیت نمایشگاه افزوده می شود و شاهد استقبال شرکت کنندگان هستیم. وی عنوان کرد: ۲۳ گروه کالایی در حوزه صنعت ساختمان در این نمایشگاه حضور دارند که محور اصلی آن نمایش آخرین نوآوری، فناوری ها و محصولات شرکت های دانش بنیان است.

مازاد تولید در صنعت ساختمان صادر می‌شود 

در ادامه آیین گشایش نمایشگاه، حسنعلی محمدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تولید کنندگان بازار مصرف داخلی را می‌توانند پوشش دهند باید میزان مازاد نیز صادرات شود. وی افزود: در بحث صنعت ساختمان، باید کشورهای همسایه را در اولویت قرار دهیم نباید در عرصه تجاری و اقتصادی کشورهای دیگر جایگزین کالاهای صادراتی کشورمان شوند در این زمینه باید بانک مرکزی و تیم اقتصادی زمینه صادرات را فراهم کنند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازوکار و سیاستگذاری های صنعت ساختمان در مجلس تصویب می کنیم گفت: اکثر تولیدکنندگان بر روی مباحث نقدینگی با مشکل مواجه هستند که نیاز است سازوکارها انتخاب شود. محمدی  با بیان اینکه ۸۰ تا ۹۰ درصد از صنعت ساختمان تولید داخل و تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد نیاز به واردات از خارج داریم گفت: باید در انتقال تکنولوژی کار کنیم و به سمت واردات و تعامل با غول های صنعتی شویم در این راستا مجلس و دولت همکاری خواهند کرد.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان از سوی اتاق تعاون ایران با حضور معاونان وزارت صمت و راه با عرضه آخرین دستاوردها از امروز هشتم تا ۱۱ شهریورماه آغاز به کار کرد.

همچنین مطالعه کنید:

پرداخت وام ازدواج اولویت است/ بانک‌ها باید بنگاه‌سازی کنند

 به گزارش کسب و کار نیوز ، عبدالناصر همتی وزیر امور اقتصادی و دارایی (چهارشنبه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.