صفحه اصلی / اسلایدر / رشد ۵۰ درصدی اجاره بها در برخی مناطق تهران
رشد ۵۰ درصدی اجاره بها در برخی مناطق تهران

رشد ۵۰ درصدی اجاره بها در برخی مناطق تهران

کسب و کار نیوز- نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: در حال حاضر رکود تورمی در بازار اجاره‌بهای مسکن حاکم است و مستاجران به مناطق پایین‌تر شهر کوچ می‌کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز، داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه میزان تقاضا در بازار خرید و فروش مسکن کاهش یافته است گفت: در بسیاری از موارد شاهد آن هستیم که مستأجران به فکر خرید مسکن نیستند و این موضوع هم ناشی از کاهش قدرت خرید متقاضیان است. بیگی‌نژاد با بیان اینکه میانگین نرخ اجاره‌بها در تهران حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است و هم‌اکنون رکود تورمی در بازار اجاره‌بها، خرید و فروش مسکن حاکم است گفت: البته رکود در بازارهای موازی دیگر نیز وجود دارد اما به طور کلی خریداری در بازار خرید و فروش مسکن نیست.

نایب رئیس  اول اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه رشد نرخ اجاره‌بها با توان مالی مستأجران همسو نیست و با توجه به رشد قیمت‌ها در بازار خرید و فروش، مستأجران دیگر به خرید خانه فکر نمی‌کنند گفت: رشد قیمت ها در بخش اجاره با توان مالی مستأجران فاصله زیادی دارد؛ به طور مثال هم‌اکنون پول رهن برخی از آپارتمان‌های تهران مطابق قیمت خرید چند سال گذشته همان واحد مسکونی است.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی بازار مسکن، مستأجران باید از سرمایه‌گذاری در بازارهای دیگر خودداری کنند تا بتوانند سرپناهشان را تأمین کنند. نایب رییس اول اتحادیه املاک با اشاره به اینکه قدرت خرید ملک مستاجران ساله ای اخیر کاهش یافته، گفت: افزایش قیمت مسکن و نرخ‌ اجاره‌بها در تهران موجب شده تا اجاره نشین‌ها به مناطق پایین‌تر کوچ کنند.

همچنین مطالعه کنید:

تحویل اراضی نهضت ملی مسکن به متقاضیان تا پایان سال ادامه یابد

به گزارش کسب و کار نیوز ، تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.