صفحه اصلی / اسلایدر / ۳ گروه در اولویت پرداخت وام مشاغل خانگی/اعلام مبلغ تسهیلات در استان تهران
۳ گروه در اولویت پرداخت وام مشاغل خانگی/اعلام مبلغ تسهیلات در استان تهران

۳ گروه در اولویت پرداخت وام مشاغل خانگی/اعلام مبلغ تسهیلات در استان تهران

کسب و کار نیوز- متقاضیان استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی برای دریافت وام وارد سامانه مشاغل خانگی شده و پس از انتخاب یکی از رشته‌ها مراحل نام ‌نویسی و ثبت‌نام خود را دنبال کنند.پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی با اولویت فارغ التحصیلان دانشگاهی، زنان سرپرست خانوار و مادران فعال این حوزه و دارای فرزند بیشتر خواهد بود.

به گزارش کسب و کار نیوز ، امروزه توجه به مشاغل خانگی و کارآفرینی خانگی یکی از زیرمجموعه‌های مهم حوزه تولید و کارآفرینی به شمار می‌رود که بیشتر افراد فعال در آن را زنان تشکیل می‌دهند. از نگاه کارشناسان ایجاد خوداشتغالی بین اعضای خانواده، عدم نیاز به دریافت تسهیلات کلان و کاهش هزینه‌های بهره برداری از ویژگی‌ها و مزایای ایجاد کسب و کارهای خانگی است.

با توجه به تعیین سهم اعتبارات مشاغل خانگی، این تسهیلات با اولویت فارغ التحصیلان دانشگاهی، زنان سرپرست خانوار و مادران فعال در حوزه مشاغل خانگی که دارای فرزند بیشتر هستند،‌پرداخت خواهد شد.بر اساس گزارش‌ها کسب و کارهای خانگی به راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و کسب درآمد در سراسر جهان تبدیل شده است و شرایط و قابلیت انجام این نوع کسب‌وکار در خانه یا محیط‌های غیر رسمی مزیت‌های بسیاری برای علاقمندان و صاحبان این دسته کسب و کارها داشته است.

مشاغل خانگی به لحاظ ایجاد شغل و نوآوری در تولید و عرضه کالا و خدمات نیز از تنوع بالایی برخوردار است و این مساله باعث شده تا روز به روز به تعداد علاقمندان این مدل از کسب و کار افزوده و استقبال جویندگان کار از مشاغل خانگی به دلیل محدود بودن فرصتهای شغلی و سرمایه‌گذاری بیشتر شود.

بر اساس اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران برای سال جاری از محل اعتبارات تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی، ۲۷۶۰ میلیارد ریال به عنوان سهم استان تهران درنظر گرفته شده و بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌های عامل سپه،ملی، ملت، رفاه، توسعه تعاون، صادرات،‌تجارت، مهر ایران، رسالت و پست بانک، دستورالعمل پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرده است.

آنطور که محمد آذرپناه – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفته امسال از محل تسهیلات مشاغل خانگی بیش از ۲۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای استان تهران اختصاص یافته که جهت پرداخت به اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط به بانک عامل ابلاغ شده است.

۳ گروه در اولویت پرداخت وام مشاغل خانگی/اعلام مبلغ تسهیلات در استان تهران

وی از اولویت‌بندی برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی خبر داد و گفت: با توجه به تعیین سهم اعتبارات مشاغل خانگی، این تسهیلات بر اساس شاخص‌های تعیین شده به صاحبان کسب و کارهای خانگی و با اولویت فارغ التحصیلان دانشگاهی، زنان سرپرست خانوار و مادران فعال در حوزه مشاغل خانگی که دارای فرزند بیشتر هستند،‌پرداخت خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از مشاغل خانگی به عنوان یکی از روش‌های تکمیلی اشتغال و کسب درآمد خانوارها نام برده و می‌گوید: با توجه به استقبال همه ساله فعالان مشاغل خانگی از تسهیلات خانگی و جامعه هدف شناسایی شده از سوی بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال جاری مبلغ ۲۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات مشاغل خانگی به کسب و کارهای مورد نظر بسیج سازندگی و ۳۰ درصد به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) اختصاص یافته است.

آذرپناه از ابلاغ اعتبارات مذکور در استان تهران خبر داد و گفت: متقاضیان استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی باید در سامانه https://smkh.mcls.gov.ir نام‌نویسی کنند و پس از ثبت‌نام یکی زا رشته‌های صنایع دستی، فرش دستباف، امور تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و عشایری، امور تولیدات گیاهی، امور تولیدی (صنعت-خدمات) و فعالیت‌های فرهنگی و هنری را انتخاب کنند.

۳ گروه در اولویت پرداخت وام مشاغل خانگی/اعلام مبلغ تسهیلات در استان تهران

تسهیلات مشاغل خانگی قرض الحسنه و با کارمزد ۴ درصد است که برای متقاضیان مشاغل خانگی مستقل تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان و برای متقاضیان مشاغل پشتیبان در ازای جذب ۴۰ نفر تا ۴ میلیارد تومان پرداخت می‌شود.

در صورتی که رشته انتخابی متقاضی نیازمند گواهی صلاحیت بهداشتی است باید از طریق نشانی https://my.fda.gov.ir/login.php اقدم کنند.

امروزه مشاغل خانگی در تمام کشورهای جهان نهادینه شده و افزایش طرفداران آن، توسعه پایدار و کاهش فقر و محرومیت را به دنبال داشته است.هم‌اکنون در ۱۵۰ کشور دنیا قانون مشاغل خانگی وجود دارد و کشورهای آمریکا، چین،کانادا،‌استرالیا، ایتالیا و هند از جمله کشورهای پیشرو در حوزه مشاغل خانگی هستند.

بر اساس اعلام اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران،با راه اندازی کمیته‌های نظارت بر طرح‌های بهره‌مند از تسهیلات اشتغالزایی از جمله تسهیلات مشاغل خانگی در بخش‌های مستقل و پشتیبان با مشارکت نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرمانداری‌ها و بانک‌های عامل پرداخت‌کننده تسهیلات اشتغالزایی، نظارت میدانی بر طرح‌های برخوردار از تسهیلات صورت می‌پذیرد.

هم اکنون سقف وام قرض‌الحسنه برای صاحبان مشاغل خانگی مستقل ۱۵۰ میلیون تومان و صاحبان مشاغل خانگی پشتیبان (کارفرمایی) در ازای جذب و به کارگیری ۴۰ نفر تا ۴ میلیارد تومان با کارمزد ۴ درصد است.

پیش از این محمود کریمی بیرانوند – معاونت اشتغال وزارت کار از ابلاغ مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی برای سال جاری خبر داده و گفته بود این مبلغ به زودی پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسنا، کارشناسان بازار کار بر این باورند که مشاغل خانگی نقطه شروع مناسبی برای راه‌اندازی یک کسب و کار به ویژه برای جوانان جویای کار و فارغ التحصیلان به شمار می‌رود چراکه با کمترین هزینه و سرمایه و بیشترین ارزش افزوده می‌توان اشتغال خانگی را تجربه کرد و به درآمد رسید.

همچنین مطالعه کنید:

قطع آنتن آیفون‌های ۱۴ و ۱۵ قاچاق آغاز شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، حمیدرضا دهقانی‌نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.