صفحه اصلی / اسلایدر / نهاده‌های دام و طیور برای ۵ ماه آینده تامین شد
نهاده‌های دام و طیور برای ۵ ماه آینده تامین شد

نهاده‌های دام و طیور برای ۵ ماه آینده تامین شد

کسب و کار نیوز - معاون تولیدات بازرگانی وزارت جهاد گفت: بنابر آمار در چهار ماهه نخست امسال ۷۰۶ هزار تن واردات جو انجام شد که نسبت به سال قبل ۴۰ درصد رشد داشته است.
به گزارش کسب و کار نیوز ؛ ابراهیم حسن نژاد معاون امور تولیدات دامی جهاد کشاورزی با اشاره به شرایط مساعد تولید مرغ و جوجه ریزی در مرداد ماه گفت:  مشکل گرما که مدیران  برخی از استان‌ها به آن اشاره کردند ؛ هیچ دلیل دیگری برای اثرگذاری در میزان تولید وجود ندارد و تأمین نهاده‌ها نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل در بخش مرغ ۲۳ درصد افزایش داشته است.
او در مورد وضعیت جوجه ریزی هم با اشاره بر تحقق ۹۴ درصدی برنامه تا روز ۲۷ مرداد گفت: انگیزه مراکز مرغ مادر و کارخانجات جوجه کشی هم با توجه به قیمت آن نسبت به ماه‌های گذشته، بهتر است اما برخی از استان‌ها که هنوز موفق به تکمیل ظرفیت تولید برای ماه جاری نشدند ، باید تلاش کنند ظرف دو – سه روز آینده به آمار درخواستی وزارت جهاد کشاورزی برسند.
حسن نژاد میزان مجوز صادرات مرغ در ماه‌های گذشته  را ۲۱ هزار تن اعلام کرد و گفت : از این رقم علاوه بر صادرات ۱۷ هزار تنی ، بخشی هم منجمد شده که نشان می‌دهد صادرات در راستای صدور مازاد تولید داخل بوده و به میزان برآورد شده رسیده است.
احمد خانی نوذری معاون تولیدات بازرگانی وزارت جهادکشاورزی در این جلسه با اشاره به بهبود شرایط واردات نهاده‌های دامی نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته گفت: میزان واردات ذرت دامی در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۱ ، دو میلیون و ۳۳۰ هزار تن ، در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۲ سه میلیون و ۱۹۳ هزار تن با ۳۰ درصد افزایش و در چهار ماهه نخست امسال هم با واردات ۳ میلیون و ۷۴۷ هزار تن ، ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
او در مورد واردات جو هم اعلام کرد: در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۱ میزان واردات ۲۷۴ هزار تن ، در چهار ماهه نخست سال گذشته ۵۰۸ هزار تن ،اما در چهار ماهه نخست امسال۷۰۶ هزار تن واردات جو انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد بیشتر است. خانی نوذری ، در مورد میزان واردات کنجاله سویا هم گفت: در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۱ میزان ۲۸۰ هزار تن از این محصول وارد شده که این رقم  در چهار ماهه نخست سال گذشته بدلیل مشکلاتی به کمتر از ۱۰۰ هزار تن رسید ، اما امسال با جبران کمبود واردات سال گذشته بالغ بر یک میلیون و صد هزار تن کنجاله سویا وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بالغ بر ۱۰ برابر است.
معاون تولیدات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با رد هرگونه کمبود احتمالی نهاده‌های دام طیور برای ماه های آینده در سطح کشور، گفت: ذخایر موجود نهاده های دام و طیور قابل اتکاست تا حدی که کنجاله سویا برای ۸ ماه آینده ، ذرت و جو برای سه ماه آینده تأمین و در ماه جاری نیز بالغ بر ۵ میلیون تن ثبت سفارش جدید واردات ذرت و جو انجام شده است.

همچنین مطالعه کنید:

عرضه ۱۸۲ هزار واحد مسکونی خالی به بازار مسکن در دو سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، ابوالفضل نوروزی مدیر گروه اقتصاد و مسکن وزارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.