صفحه اصلی / اسلایدر / خرید تضمینی تخم‌مرغ به ۵ هزارتن رسید
خرید تضمینی تخم‌مرغ به ۵ هزارتن رسید

خرید تضمینی تخم‌مرغ به ۵ هزارتن رسید

کسب و کار نیوز- رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: از ابتدای مرداد ۵ هزارتن تخم‌مرغ با نرخ ۵۵ هزارتومان از مرغداران خرید تضمینی شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، حمیدرضا کاشانی گفت: بنابر آمار از ابتدای مرداد تاکنون ۵ هزارتن تخم‌مرغ با نرخ ۵۵هزارتومان در راستای تنظیم بازار از مرغداران خریداری شده است.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که خرید تضمینی تخم‌مرغ تا پایان مرداد به ۷ هزارتن برسد، البته در صورت نیاز هفته نخست شهریورماه هم خرید خواهیم داشت. کاشانی نرخ کنونی هرکیلو تخم‌مرغ درب مرغداری را ۴۸ تا ۴۹ هزارتومان اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش هزینه های تولید، قیمت منطقی هرکیلو تخم‌مرغ درب مرغداری ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان و مصرف کننده ۶۷ هزارتومان است، اما با متعادل شدن بازار، قیمت هرکیلو تخم‌مرغ برای مصرف کننده به ۵۸ تا ۵۹ هزارتومان رسیده است.

او با بیان اینکه ماهانه ۱۲ تا ۱۳ هزارتن تخم‌مرغ به بازارهای هدف صادر می‌شود، گفت: برآوردها حاکی از آن است که صادرات تخم‌مرغ تا پایان مرداد به ۶۰ هزارتن برسد. گفتنی است که تاکنون ۵۸ هزارتن تخم‌مرغ به ارزش حدود ۶۰ میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار امسال صادرات تخم‌مرغ مشابه سال قبل بوده و کماکان انتظار می رود که صادرات تخم‌مرغ تا پایان سال ۳ درصد افزایش یابد.

همچنین مطالعه کنید:

جابه‌جایی هوایی زائران عتبات ۵ برابر شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد محمدی بخش افزود: در حالی که در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.