صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / دولت چهاردهم تعاملات فناورانه با جهان را تسهیل کند/تقویت ارتباط صنایع دولتی با دانش بنیان‌ها
دولت چهاردهم تعاملات فناورانه با جهان را تسهیل کند/تقویت ارتباط صنایع دولتی با دانش بنیان‌ها

دولت چهاردهم تعاملات فناورانه با جهان را تسهیل کند/تقویت ارتباط صنایع دولتی با دانش بنیان‌ها

کسب و کار نیوز- دبیر ستاد نانو و میکرو گفت: از دولت چهاردهم این انتظار می رود که تعاملات علمی و فناوری با دنیا تسهیل شود تا داد و ستد روان‌تری با دنیا داشته باشیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، عماد احمدوند در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به اینکه کشور طی ۲ دهه گذشته در حوزه توسعه علمی و فناوری رشد خیلی خوبی داشته است، اظهار کرد: دولت‌های مختلف، علی رغم تفاوت‌ها در جهت گیری ها و در مدیریت مباحث داخلی داشتند، اما تقریباً همه در زمینه توسعه علم و فناوری هم راستا و هم جهت بوده اند و این باعث شده ما سیر نسبتاً خوبی را در زمینه توسعه فناوری در کشور داشته باشیم به طوری که توسعه فنی و توسعه محصولات جدید دانش بنیان در دو دهه گذشته به ادبیات قالب هم مدیران و هم تقریباً صنایع تبدیل شده است.

دبیر ستاد نانو و میکرو معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ضمن بیان اینکه در سال‌های گذشته رشد خوبی را در ایجاد کسب و کارهای نو، ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و ارتباطات آنها با بدنه صنعتی کشور شاهد بودیم، گفت: تعداد شرکت‌های دانش بنیان نانو آن‌هایی که تاییدیه محصول از ستاد نانو دارند، نزدیک ۳۹۰ شرکت رسیده است.

احمدوند بیان کرد: در مسیر توسعه فناوری و دانش در کشور، ما به جایی رسیده ایم که قانون جهش تولید دانش بنیان مصوب شد و این بلوغ بدنه علمی و فنی کشور را نشان می‌دهد و الان از شرکت‌ها و نهادهای مرتبط با توسعه علم و فناوری انتظار می‌رود که به حل مسائل کلان کشور کمک کنند. ظرفیت علمی و فنی در حوزه‌هایی مثل ناترازی آب، انرژی و ارتقا سطح سلامت با تمرکز بر حوزه پیشگیری نسبت به درمان، وجود دارد و در این زمینه‌ها انتظار این است که شرکت‌ها ارتباط قوی‌تر و جدی تر با صنایع و با بدنه مردم داشته باشند و به حل مساله بپردازند.

وی ضمن بیان این مطلب که از دولت چهاردهم انتظار این است که زمینه ارتباط صنایع با دانش بنیان‌ها را تقویت کند، گفت: اکوسیستم دانش بنیان در کشور تا حدودی شکل گرفته است و انتظار از دولت این است که بازارهای وابسته به دولت را در اختیار دانش بنیان‌ها قرار دهند و تعامل صنایع را که بخش عمده‌ای از آنها دولتی اند و یا وابسته به دولت هستند با شرکت‌های دانش بنیان‌ها تسهیل کند.

دبیر ستاد نانو و میکرو معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بر تسهیل تعامل ایران با جهان در حوزه علم و فناوری تاکید کرد و افزود: اگر تعاملات ما با سایر کشورها جدی تر، توسعه یافته و تسهیل شود از یک سو باعث می‌شود که ظرفیت داخل را به بازارهای صادراتی وصل کنیم و هم از ظرفیت سایر نهادهای علمی در کشورهای دیگر بهتر و بیشتر استفاده خواهیم کرد. از دولت چهاردهم این انتظار می‌رود که تعاملات علمی و فناوری با دنیا تسهیل شود تا داد و ستد روان تری با دنیا داشته باشیم و در این زمینه اگر دولت بتواند کمک کند، شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند نقش جدی تری در اقتصاد کشور داشته باشند.

همچنین مطالعه کنید:

سامانه ملی املاک و اسکان تکمیل می شود/هوشمندسازی شناسایی خانه های خالی/اخذ ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات از خانه‌های خالی

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز ، وی با بیان اینکه تا کنون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.