صفحه اصلی / اسلایدر / وجود بیش از ۱۱ هزار تعاونی فعال در استان تهران
وجود بیش از ۱۱ هزار تعاونی فعال در استان تهران

وجود بیش از ۱۱ هزار تعاونی فعال در استان تهران

کسب و کار نیوز- مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران از وجود ۲۱ هزار تعاونی ثبت شده در استان تهران خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از ۱۱ هزار تعاونی فعالند و بیش از ۵۱۸ هزار نفر در این تعاونی ها عضویت دارند.

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد آذرپناه اظهار کرد: در سال ۱۳۸۴ بر اساس سیاستهای ابلاغی معظم رهبری سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی باید به ۲۵ درصد می‌رسید ولی از آن سال تاکنون که ۱۹ سال گذشته بخش تعاون به جز شاید ۲ درصد رشد خاصی نداشته است که باید دلیل و چرایی عدم تحقق این مسأله را پیدا کرد.

وی افزود: طبعاً بخشی از تحقق این هدف مستلزم اجرای کامل مقررات پیش بینی شده است و یک بخش دیگر نیز مردم و مشارکت آنها هستند که باید از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده کنند. مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران در عین حال از ثبت ۲۱ هزار تعاونی در استان تهران خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۱ هزار و ۳۰۰ تعاونی فعالند و ۵۱۸ هزار نفر عضویت دارند.بیش از ۶۰۰ هزار نفر نیز در شرکت‌های توانی مشغول کار هستند.

آذرپناه با اشاره به پیش بینی مشوق‌ها برای فعالان تعاونی اظهار کرد: در قانون برای توانی‌ها ۲۵ درصد معافیت مالیاتی و مشوق‌های بیمه‌ای در نظر گرفته شده که در برنامه هفتم توسعه نیز دیده شده است. وی تصریح کرد: در بخش تسهیلات بانکی هر سال شبکه بانکی هزاران میلیارد تومان وام و تسهیلات پرداخت می‌کند که سال گذشته در کل استان تهران ۲۵۰ میلیارد تومان وام به بخش تعاون پرداخت شد.خوشبختانه هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات نداریم و به هر تعاونی که طرح قابل توجیه داشته باشد وام تعلق می‌گیرد. مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران همچنین از پیگیری حدود ۷۵ هزار دادخواست کارگری در سال با اولویت عدم پرداخت عیدی و حقوق و دستمزد خبر داد.

همچنین مطالعه کنید:

سامانه ملی املاک و اسکان تکمیل می شود/هوشمندسازی شناسایی خانه های خالی/اخذ ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات از خانه‌های خالی

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز ، وی با بیان اینکه تا کنون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.