صفحه اصلی / اسلایدر / ناوگان هوایی باید تا ۳ برابر توسعه یابد/با سواستفاده‌کنندگان بلیت اربعین به‌شدت برخورد شود
ناوگان هوایی باید تا ۳ برابر توسعه یابد/با سواستفاده‌کنندگان بلیت اربعین به‌شدت برخورد شود

ناوگان هوایی باید تا ۳ برابر توسعه یابد/با سواستفاده‌کنندگان بلیت اربعین به‌شدت برخورد شود

کسب و کار نیوز- وزیر راه و شهرسازی گفت: به دلیل ناترازی موجود در موضوع پروازها و خدمات هوایی، نیازمند توسعه ناوگان هوایی حداقل تا سه برابر میزان فعلی هستیم.

به گزارش کسب و کار نیوز ، “مهرداد بذرباش” امروز (سه شنبه) در مراسم تجلیل از خدمتگزاران ضیوف‌الرحمان در عملیات حج ۱۴۰۳ در محل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) افزود: آنچه از روز نخست در صنعت هواپیمایی به دنبال آن بودیم توسعه ناوگان بود.
وی گفت: موضوع توسعه ناوگان را به خود شرکت‌ها واگذار کردیم، چرا که علاوه بر ذینفع بودن آزادی عمل نیز دارند. در این راستا ما به عنوان دولت مداخله عاقلانه و دقیق که منجر به توسعه صنعت شود، داشتیم.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: نمی‌توان در صنعتی با ناترازی بالا، آزادسازی قیمتی را تجویز کرد و در این زمینه به رای دیوان عدالت اداری نیز اعتراض کردیم و معتقدیم تجویز آزادسازی در این شرایط بدترین تجویز است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: تاخیر در پروازها به دلیل مسائل ایمنی غیر قابل اجتناب است و علاوه بر آن ناوگان ما از فرسودگی رنج می‌برد، با این حال ایمنی مقوله‌ای است که باید در راس امور ما باشد.

انجام عملیات حج بدون سانحه و حادثه
وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته به جز اتفاقات جزئی در برخی پروازها، ایمنی کامل عملیات پروازی را شاهد بودیم و عملیات حج امسال نیز بدون هیچ سانحه‌ای برگزار شد.
بذرپاش ادامه داد: با وجود همه تحریم‌ها و مشکلات، ۲۹ شرکت بین المللی با ایران توافقنامه همکاری دارند و به کشورمان پرواز انجام می‌دهند.
وی اظهار داشت: در سال‌های گذشته در زمینه مقاصد پروازی رشد داشته‌ایم که به معنای توسعه بازار است.
وزیر راه و شهرسازی همچنین به تاب آوری صنعت هوایی اشاره کرد و اظهار داشت: امروز با وجود تحریم‌ها کمترین خدمت را از خارج از کشور می‌گیریم که نشان می‌دهد جهتگیری‌های مدرن صنعت درست بوده است.
وی تاکید کرد: باید شرکت‌های دانش بنیان را در این صنعت بیشتر به خدمت بگیریم که در این صورت به طور قطع رشدی جهش‌وار را شاهد خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، در مراسم حج امسال ۷۵۸ پرواز از ۲۱ نقطه کشور به مقصد سرزمین وحی انجام شد.
طی این عملیات ۸۷هزار و ۶۲۴ نفر حاجی جابه‌جا شدند.
امسال رکورد تاخیر در پروازها با متوسط تاخیر ۴۰ دقیقه‌ای شکسته شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران با کشور‌های همسایه

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید محمد صادق قناد زاده، معاون سازمان توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.