صفحه اصلی / اسلایدر / محرابیان: هفته جاری آخرین هفته بسیار گرم سال است/ مردم صرفه‌جویی کنند
محرابیان: هفته جاری آخرین هفته بسیار گرم سال است/ مردم صرفه‌جویی کنند

محرابیان: هفته جاری آخرین هفته بسیار گرم سال است/ مردم صرفه‌جویی کنند

کسب و کار نیوز- وزیر نیرو از رشد ۸.۸ درصد مصرف برق در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: هفته پیش رو شاید آخرین هفته بسیار گرم سال است که ممکن است در برخی نقاط مثل تهران رکورد گرمایی هم زده شود.

به گزارش کسب و کار نیوز ، علی‌اکبر محرابیان” در ارتباط زنده از مرکز پایش برق کشور با بیان اینکه مردم ایران امسال تابستان بسیار گرمی را تجربه می‌کنند، اظهار داشت: این در شرایطی که همه کارکنان خدوم صنعت برق کشور تا به امروز به منظور تامین برق پایدار برای همه نقاط کشور در بخش‌های مختلف به صورت شبانه‌روز در حال تلاش هستند.

وی با اشاره به تداوم افزایش دمای هوا در کل مناطق کشور ادامه داد: این افزایش دمای هوا در کشورهای همجوار نیز مشاهده می‌شود؛ در چنین شرایطی نیاز به مدیریت مصرف برق در کشور وجود دارد. وزیر نیرو با بیان اینکه اوج مصرف برق تابستان سال گذشته برابر با ۷۲ هزار و ۷۲۵ مگاوات بود، گفت: با توجه به گرمای بی‌سابقه هوای کشور، این عدد امسال به ۷۹ هزار و ۱۸۹ مگاوات رسیده است به عبارت دیگر حدود ۹ درصد (۸.۸ درصد) با رشد مصرف برق روبرو شده‌ایم.

محرابیان خاطرنشان کرد: متوسط رشد ۱۰ سال صنعت برق ایران ۴.۷ درصد به ثبت رسیده است، در چنین شرایطی می‌توان گفت که کشور امسال دوبرابر رشد متوسط سال‌های گذشته رشد مصرف برق را تجربه کرده است.

وی با اعلام اینکه میزان تامین برق در سال جاری از سناریوهای بدبینانه پیش‌بینی شده وزارت نیرو هم پیشی گرفت، درباره محدودیت‌های تامین برق در سایر کشورها ادامه داد: در کشور کویت بیش از یک ماه است که جداول خاموشی اعلام و اعمال می‌شود همچنین در عربستان سعودی، اردن و عمان مستمراً قطعی برق صورت می‌گیرد.

وزیر نیرو ضمن ارزیابی مثبت از روند تامین برق در کشور در شرایط تشدید دمای هوا، گفت: در این زمینه ابتدا لازم است از ملت شریف ایران به دلیل همکاری در مدیریت مصرف برق و همچنین از ده‌ها هزار کارکنان صنعت برق در نیروگاه‌ها، خطوط انتقال، شبکه‌ها، پست‌ها، شرکت‌های توزیع و غیره به دلیل تلاش شبانه‌روزی در تامین برق پایدار کشور قدردانی شود.

محرابیان بیان کرد: درجه حرارت هوا در برخی نقاط کشور در حالت حداکثری قرار دارد و درجه تهران در هفته جاری بین ۴۲ و ۴۳ درجه پیش‌بینی شده است. وی خاطرنشان کرد: رکورد دمایی شهر تهران در طول تاریخ حدود ۴۳ درجه بوده و به نظر ممکن است امسال این رکورد زده شود. شهرهایی مثل ورامین، قم و اصفهان شرایط گرم خیلی جدی خواهند داشت.

وزیر از مردم درخواست کرد: در این روزهای گرم صنعت برق را برای تأمین برق پایدار برای همه بخش‌های کشور یاری کنند. محرابیان ابراز امیدواری کرد: این هفته آخرین هفته گرم باشد ضمن آنکه پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که از هفته آینده شرایط دمایی بهتر خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

بیش از ۲۴ میلیارد دلار ارز واردات تامین شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، طبق اعلام بانک مرکزی از اول فروردین ماه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.