صفحه اصلی / اسلایدر / بسته ۱۹ بندی نوسازی بافت‌های تاریخی ابلاغ شد
بسته ۱۹ بندی نوسازی بافت‌های تاریخی ابلاغ شد

بسته ۱۹ بندی نوسازی بافت‌های تاریخی ابلاغ شد

کسب و کار نیوز- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بسته ۱۹ بندی جدیدی را برای نوسازی بافت‌های تاریخی کشور که نسبت به بافت‌های فرسوده حساس‌تر بوده ارائه دادیم.

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه سامانه خاصی برای ارجاع کار مهندسان علاقه‌مند به حضور در بافت‌های فرسوده طراحی شده است گفت: بسته  تشویقی جدیدی  که شامل  بسته تشویقی تسهیلات و امتیازاتی  که برای آن‌ها در نظر گرفت شده طراحی شده است.

آیینی با اشاره به اینکه بسته تشویقی بافت تاریخی که هفته گذشته در شورای‌عالی معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی به تصویب رسید، تصریح کرد: تصویب این بسته تشویقی کار بزرگی بود که با همت و تلاش‌های یک ساله همکاران شرکت بازآفرینی شهری ایران به نتیجه رسید. وی اظهار کرد: بافت‌های قدیمی و تاریخی همواره یکی از دغدغه‌های شرکت بازآفرینی شهری بوده و به دلیل وجود برخی موانع کار در این بافت به کندی پیش می‌رفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی  تاکید کرد: با تصویب این بسته تشویقی شرایط ساخت و ساز در این گونه بافت نیز تسهیل شده است. وی با اشاره به اینکه این بسته جدید نیز همانند بسته تشویقی ۱۹ بندی، شهرداری‌ها می‌توانند بسته تشویقی مختص بافت تاریخی شهر خود را تهیه کنند گفت:  این بسته راهکارهای تشویقی احیا و تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی را تقویت می کند.

آیینی توضیح داد: در این مصوبه سه برنامه «ظرفیت‌سازی»، «توانمندسازی» و «مشوق‌های کالبدی ویژه بافت» به صورت توأمان و یکپارچه برای احیای بافت دیده است. تشکیل شهرداری بافت تاریخی- فرهنگی و تامین خدمات عمومی مورد نیاز از جمله محورهای اصلی ایجاد ظرفیت برای احیا و تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی مورد تاکید این مصوبه به شمار می رود. آیینی ادامه داد: در بحث توانمندسازی برای مالکان بافت‌های تاریخی جهت مرمت و مقاوم سازی و احیانا نوسازی محل سکونت خود معافیت‌های مضاعفی علاوه بر بافت‌های فرسوده پیش بینی شده است و ارائه امتیاز «انتقال حق توسعه» به آن۶ا مورد توجه جدی قرار گرفته است.

همچنین مطالعه کنید:

در مراسم تنفیذ/پزشکیان: با تمام وجود باید به مردم محبت بورزیم

به گزارش کسب و کار نیوز ، مسعود پزشکیان رییس جمهور کشورمان صبح امروز یکشنبه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.