صفحه اصلی / اسلایدر / صادرات رب گوجه ۷۵ درصد افزایش یافت
صادرات رب گوجه ۷۵ درصد افزایش یافت

صادرات رب گوجه ۷۵ درصد افزایش یافت

کسب و کار نیوز- رئیس سندیکای کنسرو گفت: بنابر آمار سال گذشته صادرات رب گوجه از لحاظ وزنی نسبت به سال ۱۴۰۱، ۷۵ درصد افزایش یافت، اما امسال بدلیل کاهش نامتعارف قیمت رب گوجه از سوی چین مشکلاتی ایجاد شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، مسعود بختیاری گفت: بنابر آمار سال گذشته میزان صادرات رب گوجه فرنگی  نسبت به ۱۴۰۱ از لحاظ وزنی ۷۵ درصد افزایش یافت که این امر نقطه عطفی در صادرات رب گوجه بود که ارز قابل توجهی وارد کشور شد. به گفته او، سال گذشته صادرات رب گوجه فرنگی چین به عنوان نقش آفرینان اصلی در حوزه رب گوجه فرنگی دنیا مقدار زیادی نبود که در نهایت این امر منجر به ماندن مقدار زیادی محصول رب گوجه در انبارها و کاهش نامتعارف قیمت  در بازار شده است.

بختیاری ادامه داد: با توجه به آنکه چین  نقش تعیین کننده ای در بازار صادرات دارد، از این رو امر رقابت تولیدکنندگان دشوار شده است. رئیس سندیکای کنسرو با تاکید بر اصلاح و منطقی شدن قیمت رب گوجه فرنگی افزود: قیمت هرکیلو گوجه فرنگی از ۴ هزار و ۵۰۰ تومان سال گذشته به بالای ۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده  که همین امر منجر به افزایش قیمت تمام شده شده است، براین اساس  اصلاح و منطقی شدن قیمت امری ضروری است.

او ادامه داد: براساس برآوردهای صورت گرفته سالانه حدود ۵۰۰ میلیون قوطی رب گوجه فرنگی در کشور تولید می شود که سال گذشته صادرات این محصول ۱۴۴ میلیون دلار ارزآوری برای کشور در برداشته است. بختیاری گفت: با گذشت بیش از یکسال قیمت هر قوطی رب گوجه فرنگی ۵۵ هزارتومان ثابت بود، درحالیکه بدلیل افزایش قیمت گوجه تولیدکنندگان ناگریز به منطقی سازی قیمت مصرف کننده هستند تا بتوانند به تولید ادامه دهند.

همچنین مطالعه کنید:

دسترسی فناوران به اینترنت بدون فیلتر در منطقه بین المللی نوآوری

به گزارش کسب و کار نیوز ، درباره دسترسی فناوران به اینترنت پرسرعت و بدون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.