صفحه اصلی / اسلایدر / بهره‌برداری از ۱۵ طرح پتروشیمی تا پایان سال
بهره‌برداری از ۱۵ طرح پتروشیمی تا پایان سال

بهره‌برداری از ۱۵ طرح پتروشیمی تا پایان سال

کسب و کار نیوز- مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: ۱۵ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد و شمار مجتمع‌های پتروشیمی به ۸۰ مجتمع خواهد رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز ، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی در آیین بهره برداری فاز نخست یکی از پتروشیمی های کشور که در عسلویه برگزار شد گفت:  امروز ۱۳۰ طرح و پروژه در صنعت پتروشیمی در حال اجرا است و این یک صنعت بزرگ برای کشور محسوب خواهد شد. وابستگی کشور در صنعت پتروشیمی به سایر کشورها کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: ۱۵ طرح پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسد و شمار مجتمع‌های پتروشیمی با این بهره‌برداری‌ها به ۸۰ مجتمع می‌رسد. او گفت:ظرف ۵ سال آینده وابستگی پتروشیمی کشور به سایر کشورها قطع خواهد شد. ۹۹ کاتالیست محرک در صنعت پتروشیمی امروز در کشور تاثیر بسزایی دارد. سعی می‌کنیم کمترین کاستی برای خوراک پتروشیمی را در سال جاری علی رغم مشکلات سال گذشته که ناشی از ناترازی بود شاهد باشیم. شاهمیرزایی تصریح کرد:ما امروز در منطقه مکران،جاسک و غیره می توانیم هاب منطقه از نظر محصولات پتروشیمی باشیم. در ده سال برنامه هشتم به تکمیل زنجیره و بومی سازی کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی خواهیم رسید. در ادامه این آئین، محمد هاشم نجفی اردکانی مدیر عامل پتروشیمی جم  گفت:این مجموعه از سال ۸۹ در راستای تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام فروشی ایجاد شد ولی به دلیل تحریم با توقف چندین ساله روبرو شد.

او افزود:خوشبختانه امروز این پروژه بعد از گذشت۱۴ سال توسط همین جوانان کشور افتتاح شد. اردکانی با اشاره به افزایش فروش در پتروشیمی جم گفت: یکی دیگر از موضوعات حساس و استراتژیک جم موضوع افزایش تولید و به تناسب آن افزایش میزان فروش بود که در فروردین ماه  نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰۰۰ تن افزایش تولید داشتیم.

صادرات محصولات پتروشیمی به سایر کشورها

در ادامه برنامه صولت مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت:امسال رهبری شعار سال را جهش تولید نامگذاری کردند،دولت باید پرچمدار و جهش تولید و اجرا کننده معنویات رهبری باشد. او افزود:اولین سفر رئیس جمهور شهید به خوزستان بود به طوری که ۷۰ درصد این استان تنش آبی داشت. امروز در بخش اکتشاف،صنایع پتروشیمی و غیره به نحوه احسنت عمل شد،ایشان نگاه ویژه به صنعت حمل و نقل ریلی،هوایی و دریایی داشتند. وزیر کار بیان کرد: متاسفانه در گذشته بنا به دلایلی برخی از پروژه ها در کشور مغفول مانده بود. امروز با افتتاح این پروژه امکان صادرات محصولات پتروشیمی به سایر کشورها فراهم خواهدشد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۳۲ درصدی صادرات محصولات کشاورزی تا پایان تیر/ پسته در صدر صادرات

به گزارش  کسب و کار نیوز، میزان صادرات محصولات کشاورزی در مدت یاد شده از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.