صفحه اصلی / اسلایدر / صادرات مرغ به ۱۳ هزارتن رسید
صادرات مرغ به ۱۳ هزارتن رسید

صادرات مرغ به ۱۳ هزارتن رسید

کسب و کار نیوز- مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: بنابر آمار از ابتدای سال ۱۳ هزارتن مرغ به بازارهای هدف صادر شده و کماکان تولید صادرات محور در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، علی ابراهیمی گفت: براساس آمار در تیرماه ۱۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی صورت گرفت که در مقایسه با جوجه ریزی خرداد ۳ میلیون قطعه کاهش یافته است، اما این امر تاثیری در بازار ندارد که منجر به افزایش قیمت شود.

به گفته او، با توجه به روند رشد تولید مرغ نسبت به مدت مشابه سال قبل، کماکان شاهد پایین بودن قیمت مرغ زنده هستیم که امیدواریم این روند استمرار نیابد. ابراهیمی درباره آخرین وضعیت صادرات مرغ افزود: بنابر آمار از ابتدای سال ۸ هزارتن مرغ توسط اتحادیه و حدود ۵ هزارتن توسط زنجیره‌ها به بازار‌های هدف صادر شده است، درحالیکه مدت مشابه سال قبل واردکننده مرغ بودیم.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: با توجه به آنکه صادرات سیاست دستوری نیست، از این رو در بازار‌های هدف باید بازارسازی انجام شود و مهم‌ترین فاکتور در خصوص صادرات رقابت پذیری کالاست. به گفته او، با توجه به آنکه حجم مازاد تولید مرغ کشور از نیاز عراق بالاتر است، از این رو با ارائه قیمت مناسب و ارتقای کیفیت باید بتوان وارد دیگر کشور‌ها شد و بازار را از دست رقبا خارج کرد که این امر در تعادل بازار و اقتصادی شدن قیمت مرغ در بازار داخل تاثیر بسزایی دارد.

ابراهیمی گفت: بنابر آمار از مجموع جوجه ریزی تیرماه حداقل ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزارتن مرغ گوشت مرغ تولید می‌شود که همین مقدار ۱۰ درصد مازاد بر مصرف کشور است.

همچنین مطالعه کنید:

سیاست های دولت سیزدهم مانع افزایش تورم شد/کاهش تورم نقطه به نقطه

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز ، «محمدرضا فرزین» در جلسه گزارش عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.