صفحه اصلی / اسلایدر / پیشرفت ۲۰ تا ۸۰درصدی پروژه ساخت مسکن برای ۷۰ هزار کارگر
پیشرفت ۲۰ تا ۸۰درصدی پروژه ساخت مسکن برای ۷۰ هزار کارگر

پیشرفت ۲۰ تا ۸۰درصدی پروژه ساخت مسکن برای ۷۰ هزار کارگر

کسب و کار نیوز- مدیرکل دفتر آسیب های اجتماعی وزارت رفاه از پیشرفت ۲۰تا ۸۰درصدی پروژه‌های ساخت مسکن برای ۷۰هزار کارگرخبر داد .

به گزارش کسب و کار نیوز ؛ بررسی مختصر آمارها نشان می دهد که نیمی از درآمد کارگران برای اجاره بها صرف می شود و عملاً چیزی باقی نمی ماند که صرف دیگر جنبه های زندگی گردد. به همین دلیل از زمانی که قیمت مسکن و اجاره ی آن دچار جهش شد، کیفیت زندگی بسیاری از اقشار جامعه، به خصوص طبقه کارگر افت پیدا کرد. راهکارهایی که دولت برای بهبود شرایط در نظر می گیرد، اصلاً راهگشا نیستند. مثلاً وام خرید مسکن با اقساط بسیار سنگین و نرخ سود بالا، به هیچ وجه برای کارگران مناسب نیست.

نزدیک به ۷۰درصد درآمد کارگران صرف هزینه های اجاره نشینی می شود. به همین دلیل باید تأمین مسکن برای اقشار کارگر را در اولویت قرار داد. گفته می شود که قرار است واحدهای تعاونی محور، کارفرما محور و…برای کارگران ساخته شود. همچنین تأکید ویژه ای روی حل موانع مسکن سازی کارگران گذاشته خواهد شد. در جلسه ۲۷اسفند ماه ۱۴۰۳شورای عالی کار, به‌ پیشنهاد وزیر کار در راستای توجه به اختصاص بخش قابل ملاحظه‌ای از سبد هزینه کارگران به مسکن، قرار شد یک کمیته سه‌نفره با حضور نماینده کارگران، کارفرمایان و وزیر کار تشکیل شود و از اول سال آینده مسکن کارگران را پیگیری کنند.

صولت مرتضوی گفت: باید به بحث مسکن توجه ویژه داشته باشیم، بارها پیشنهاد دادم یک شورایی تشکیل شود و نماینده‌ای از سه شریک اجتماعی در آن عضو باشد.

محمد چکشیان, معاون وزیرکارهم در هفته کارگر خبر از ساخت ۶۰هزار مسکن کارگری داد.

وی از ساخت حدود ۶۰هزار واحد مسکن کارگری خبر داد و گفت: وزیر کار چند ماه قبل دستور تشکیل قرارگاه مسکن کارگری را صادر کردند که با حضور سازمان‌های تابعه وزارتخانه و دستگاه‌های مختلف و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی شکل گرفت ولی ما تمرکز کردیم روی اینکه چند سناریو را طراحی کنیم و برخی از این سناریوها،تعاونی‌ محور،‌ برخی کارفرما محور و برخی دیگر روی رفع موانع پیش روی کارگران و کارفرمایان است.

چکشیان با بیان اینکه تلاش وزارت کار این است که در چند ماه آینده رویکرد جدید و بسته‌های اختصاصی و رویکرد جدیدی در مسکن کارگری داشته باشیم، اظهار کرد: این رویکردها در ماه‌های آینده اعلام خواهد شد.جلساتی با تشکل‌ها برگزار شده و درحال رفع موانع هستیم و امیدواریم اقدامات خوب و متفاوت از گذشته رخ بدهد.

هادی بهداد, مدیرکل دفتر آسیب های اجتماعی وزارت رفاه از پیشرفت ۲۰تا ۸۰درصدی پروژه‌های ساخت مسکن برای ۷۰هزار کارگرخبر داد وگفت: زمان شروع دولت، قریب به ۳۰۰هزار کارگر داشتیم که این کارگران در طرح‌های قبلی مسکن ثبت نام کرده بودند ولی هیچکدام پروژه‌هایشان شروع نشده بود. اما در ثبت نام مجدد طرح جدید مسکن فعلاً ۷۰هزار پروژه مسکن در چهارچوب طرح جهش مشخص کردیم که درحال انجام است.

هادی بهداد افزود:‌ از ۲۰تا ۸۰درصد این پروژه‌ها برای ۷۰هزار کارگر درحال پیشرفت است. این البته جدا از آن آماری است که خود بنگاه‌های تولیدی و کارفرمایان تاکنون مسکن سازمانی خود را ساختند.

همچنین مطالعه کنید:

۵۰ درصد مالیات خودرو‌های لوکس اخذ شده است

به گزارش کسب و کار نیوز ، جهانگیر رحیمی مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.