صفحه اصلی / اسلایدر / نقش ایران در توسعه مسیر شرقی کریدور شمال – جنوب
نقش ایران در توسعه مسیر شرقی کریدور شمال – جنوب

نقش ایران در توسعه مسیر شرقی کریدور شمال – جنوب

کسب و کار نیوز- روسیه، قزاقستان، ایران و ترکمنستان مسیر شرقی کریدور شمال - جنوب را توسعه می‌دهند.

به گزارش کسب و کار نیوز ، سرویس مطبوعاتی وزارت حمل‌ونقل قزاقستان گزارش کرد روسیه، قزاقستان، ایران و ترکمنستان نقشه راه توسعه همزمان پتانسیل مسیر شرقی کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب (INSTC) طی سال‌های ۲۰۲۴-۲۰۲۵ را امضا کردند.

در این گزارش آمده است اجرای این سند امکان افزایش توان عملیاتی کریدور را به ۱۵ میلیون تن در سال تا سال ۲۰۲۷ و به ۲۰ میلیون تن تا سال ۲۰۳۰ می‌رساند. وزیر حمل‌ونقل قزاقستان اظهار کرده این کشور قصد دارد به مشارکت فعال خود در توسعه شاخه شرقی کریدور شمال-جنوب ادامه دهد که بالاترین پتانسیل رشد جریان محموله را تا سال ۲۰۳۰ دارد و به نظر می‌رسد امن‌ترین در کوتاه‌ترین مسیر ترانزیت به اقیانوس هند است، بنابراین لازم است عملیات اجرایی نقشه راه امضا شده در زمینه توسعه همزمان پتانسیل مسیر شرقی کریدور شمال-جنوب از قلمرو قزاقستان، روسیه، ترکمنستان و ایران آغاز شود.

بیزنس گزارش کرد، این سند در اولین مجمع تجارت و صادرات حمل‌ونقل شمال-جنوب در آکتائو قزاقستان امضا شد. در این مجمع بیش از ۴۴۰ شرکت‌کننده از ۱۲ کشور، نمایندگان سازمان همکاری اقتصادی و کمیسیون اقتصادی اوراسیا حضور دارند. این مجمع به‌عنوان بستری برای بحث در مورد موضوعات موضوعی مرتبط با توسعه راه‌آهن، بزرگراه‌ها و بنادر با مشارکت بازیگران اصلی در کریدور حمل‌ونقل شمال-جنوب عمل می‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

نحوه محاسبه مالیات بر ارث سهامداران بورس اصلاح شد

به گزاشرش کسب و کار نیوز، سازمان امور مالیاتی در ابلاغیه‌ای اصلاح انجام شده از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.