صفحه اصلی / اسلایدر / رشد ۹درصدی ذخایر سدهای کشور/ ۳۹درصد ظرفیت سدها خالی است
رشد ۹درصدی ذخایر سدهای کشور/ ۳۹درصد ظرفیت سدها خالی است

رشد ۹درصدی ذخایر سدهای کشور/ ۳۹درصد ظرفیت سدها خالی است

کسب و کار نیوز- در زمان حاضر با وجود ۳۱ میلیارد و ۹۷۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سدهای کشور، ۶۱ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۳۹ درصد این ظرفیت خالی است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، در ۲۹۵ روز ابتدایی سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳) در مجموع ۳۹ میلیارد و ۵۰ میلیون مترمکعب آب وارد سدهای ایران شده که نسبت به ورودی ۳۶ میلیارد و ۶۴۰ میلیون مترمکعبی آب به سدها در مدت مشابه سال آبی گذشته، رشدی ۷درصدی داشته است. همچنین در این مدت، به‌منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست‌محیطی، ۲۹ میلیارد و ۶۰ میلیون مترمکعب آب از سدهای کشور رهاسازی شده است که نسبت به خروجی ۲۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، رشدی ۷درصدی را نشان می‌دهد.

در زمان حاضر با وجود ۳۱ میلیارد و ۹۷۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سدهای کشور، ۶۱ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۳۹ درصد این ظرفیت خالی است. میزان ذخایر آبی سدها در روز ۲۳ تیر ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب بود، که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده رشد ۹درصدی ذخایر سدهای کشور در سال جاری است.

وضعیت سدهای مهم کشور در تأمین آب شرب و کشاورزی در جدول زیر آورده شده است.

همچنین مطالعه کنید:

عملیات بزرگ حج تمتع ۱۴۰۳ پایان یافت

به گزارش کسب و کار نیوز ، کاپیتان «شمس‌الدین فرزادی پور» با اعلام این خبر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.